Keblinger

Keblinger

I made this widget at MyFlashFetish.com.

heartbeat

nuffnang

:: PERKARA REMEH MEMBUATKAN KULIT MUKA KORANG ROSAK | JOM BERUBAH ::

| Isnin, 23 Januari 2012

ASSALAMUALAIKUM..~~~


OH TIDAK, KOTOR LAGI

Hye, semua pa khabar.. ha, ini la aku.. bila dah bosan tahap gaban, and orang-orang kat nilam puri ni pon melata-lata taka da orangm pergi bilik ni kosong, pergi bilik tu kosong.. so aku apa lagi berblog la, dengan harapan aku dapat hilang kan bosan tahap dduugggoonngg aku ini..

Ok, korang pernah tak terfikir, kenapa kulit muka korang still tumbuh jerawat, bintik hitam, dan segala-segala binatang perosak ada kat muka korang, even korang dah berpuluh-puluh hinggit habis nak beli pencuci muka, beli foundation tu, foundation ni.. macam-macam jenama la..

Tapi hasilnya, tetap hampeh….~~ ha, disini, aku ada menyenaraikan beberapa perkara remeh, yang mungkin kita anggap remeh tapi memberi impak yang besar pada muka kita, ha, aku dah macam orang nak jual produk dah… erm.. tapi xpe, aku tak jual produk dank orang tak perlu beli apa-apa Cuma korang klik la mana2 iklan ak tu ek.. muahaha..
mekacih google.. nak kulit cantik.. tapi malas, camane..~~

Antara perkara remeh yang korang perlu tahu adalah.. dan benda ni Korang selalu buat tau..  so apa lagi teruskan membaca…

Perkara remeh pertama : Bercakap di telefon terlalu lama
Menjadi kebiasaan kita meletakkan telefon bimbit di sebarang tempat termasuk di tempat-tempat berdebu seperti dalam beg, atas meja, dalam kereta, kadang-kadang letak dalam seluar yang setahun tak basuh,pastu lepas kita kuar tandas terus pegang fon, mana tak berdaki fon tu..ahaha.

Then bila pakwe/makwe o sesapa je yang tepon kita, kita pasti akan bergosip bagai nak rak, sampai terlupa yang kita dah doploh jam cakap ngn dya, smpai lupa nak mandi n makan semua, lagi-lagi kalau dya dapt free kol, huh, lagi rancak perbualan nya..

Oleh itu, Tanpa disedari perbuatan ini boleh menyebabkan jerawat pada muka apabila pipi bersentuhan dengan telefon akibat bercakap di talian terlalu lama. Untuk mengelakkannya lap dulu telefon korang tu guna kain bersih, (jangan pakai kain basah lembap, kang rosak aku tak bertanggungjawab k) sebelum menggunakannya. Itupun kalau korang rajin.kalau rajin lagu, guna sanitizer tu.. korang sapu kat tangan, then usap2 sikit kat font u..huhu

Perkara remeh kedua : Kerap mengerutkan mata
Tabiat sesetengah daripada kita tak berapa suka nak pakai cermin mata dan contact lens walaupun penglihatan agak kabur. Ini membuatkan korang mengerutkan muka dan mengecilkan mata untuk melihat objek dengan lebih jelas. Remehkan? Jika perbuatan ini berlarutan kesannya kulit akan cepat berkerut dan kelihatan tua. Muahahaaaa.

So kepada semua pemakai2 spek mata, jangan nak berlagak penglihatan jelas sngat, pakai cermin mata tu, kalau nak kekal awet muda ok.ahaks..~~

Perkara remeh ketiga : Penggunaan penyembur rambut (hair spray)
Yang ni more kepada lelaki la, kekonon nak buat rambut spike.. nanti tau,, rambut spike tapi muka mintak kena sepak..haha.. buruk sangat..

kalau korng sembur cam dya ni.. mmg xlama la...hahaha
Ramai yang menggunakan tapak tangan untuk melindungi mata ketika menggunakan penyembur rambut. Sebenarnya, tapak tangan tidak dapat melindungi muka sebabnya partikel kecik daripada penyembur rambut akan menembusi celah-celah jari dan melekat pada muka yang boleh menjejaskan kulit. Seeloknya gunakan tuala bersih untuk melindungi wajah ketika menggunakan penyembur rambut.

Perkara remeh keempat : Malas mengganti sarung bantal
Ketika tidur, sel-sel kulit mati kat muka akan melekat pada sarung bantal. Lama kelamaan akan menebal dan timbul bakteria. Jadi kalau malas nak ganti sarung bantal bermakna korang tidur di atas timbunan bakteria. Waah.. timbunan bakteria, so korang tak de alas an kata korang tidur sesorang bagi yang malas ganti sarung bantal, coz korang sebenarnya sdng ditemani puluhan ribu bakteria…hahahah

So kalau malas lagi, tak tahu la… gembira bakteria, membiak cergas dia..huhu

Perkara remeh kelima : Kerap mandi air panas
Mandi air panas memang nikmat terutama orang pemalas macam aku. No! No! Aku tak malas ye! Kahkahkah!  Tapi kalau terlalu kerap dan tempohnya terlalu lama, lapisan luar epidermis akan terkikis dan kulit akan jadi sangat kering. Kulit kering lebih cepat kendur dan berkedut sudahnya muka kelihatan lebih tua daripada sepatutnya.

Jadi pilihan anda apa ya..??

Ni jela antara perkara remeh yang mungkin kita anggap remih, tapi memberi kesan yang buruk pada muka kita yang meletop2 vogue ni… TAPI

Bab bantal dengan mandi air panas tu sesuai sangat macam mengata kat aku. Patutlaaa aku rasa muka tak bermaya aje lately. Nampaknya kena mandi air embunlaaa nak bagi nampak awet muda. Muahahaaaa.

Ok la.. jaga diri hiasi peribadi..

Nota mulut : mandi bunga pon segar bdan gak kan..~ laki leh x..??


www.tips-fb.com
SILA TERUJA DENGAN LIKE ^_^

0 RENJATAN:

Catat Ulasan

PLEASE CLICK ONE.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2010 ::: NIGHT STORY :::