Keblinger

Keblinger

I made this widget at MyFlashFetish.com.

heartbeat

nuffnang

:: PERSIAPAN AIDIL ADHA ::

| Jumaat, 4 November 2011

ASSALAMUALAIKUM..!!~~

KENE BUAT BANYAK KERJA LA..

Hye semua.. apa cerita hari ni..?? ada yang pergi balik kampong kan, al maklumlah esok kan dah raya.. erm.. yang balik kampong tu, berhati-hatilah di jalan raya k, memangdu mnegikut kelajuan yang telah ditetapkan k… jangan terburu-buru..huhu..

Dah tersasul kita berbicara tentang raya haji ni.. so korang punya persiapan raya haji macam mana..?? ada sama macam raya aidil fitri..?? hikhikhikhik… aku punya persiapan, lebih kurang je macam raya aidil fitri..huhu..

First kene bersih kan rumah sebersih-bersihnya.. kene kemas sana, kemas sini, kemas situ, kalau boleh siap pelusuk rumah tu kene Nampak kemas… huhu.. daripada bawah bawak ke atas, daripada depan bawak ke belakang.. tapi aku buat cengkela-cengkelat sikit..haa..

erm.. klik kalu nak tengok..muahah
Pastu, nak kene MOP RUMAH, benda yang paling malas la nak buat, dan ini aku serah kan pada orang lain.. muahhaha…. MOP RUMAH nie, bertujuan untuk bagi hilang belak-belak kat lantai tu… nak bagi rumah wangi bau ros…huhu…(dengan syarat kene beli pewangi ros la)… jangan ko mop lantai rumah guna pewangi tandas, memang agak tandas la bau rumah kroang nanti.. hehe

Then, kene tukar langsir.. muhaha.. mak aku semangat nak tukar langsir bagai .. dah macam aidil fitri dah aku tengok… tak apala, aku layan jela.. katanya nak basuh yang lama.. adakah itu alasan..?? muahahah…

Pastu benda yang aku tolong sikit-sikit je, adalah MEMASAK.. erm.,, macam-macam la kowt, mak aku nak masak.. rendang paru la, ayam la, kuah kacang, nasi impit…. Lagi-lagi malam nie orang nak datang bertakbir kat rumah, lagi la, semangat nak masak.. muahaha…*semngat ka..

Bila dah masak tu, macam-macam la, kene keluar kan, dapur gas yang duk terperuk lama belakang pintu, yang dah berhabuk sakan kat situ, baru la nak keluar kan… huhu.. huhu.. memang bleh resdung aku.. pastu bukak-bukak rosak pulak.. ha, mendapat…muahahaha…

Nasib baik, mak aku tak semangat nak buat kuih raya pulak..~~ buat nya tetba dia nak buat kuih raya.. wwaaaddduuhh.. memang RAYA betul aku….ngeh ngeh ngeh..

Tapi raya haji tak macam raya aidil fitri, raya haji more relaks lagi la… kalau raya aidil fitri, ni.. nak beli baju raya lagi… nak jahit baju lagi….beli kasut raya, sofa raya… semua raya… duit raya lagi.. hu.. ha, raya haji taka da duit raya kan..?? kenapa ek..?? adakah kerana sudah dapat daging sembelih…muahha….

Aku pun, taka da la nak bercerita panjang.. persiapan raya haji aku, biasa sahaja.. ni jela yang kami buat kat rumah.. dan taka da la, aku sorang je yang buat.. kami buat berjemaah la.. tapi aku paling banyak  cengkelat..muahaha…

Ok la.. persiapan raya korang macam mana..?? adakah sama macam aku, atau lebih meriah lagi…haha…

Kongsi-kongsi la k..

Jaga diri-hiasi-peribadi

Nota mulut : nak join takbir rumah ke rumah..!!
www.tips-fb.com
SILA TERUJA DENGAN LIKE ^_^

2 RENJATAN:

{ Zura } at: 5 November 2011 9:51 PG berkata... [GATAL NAK KOMEN]

byknye keje kena buat..

{ Rafqa firdaus } at: 5 November 2011 7:18 PTG berkata... [GATAL NAK KOMEN]

erm.tahu tak apa..but alhamdulillah, settle dah sume

Catat Ulasan

PLEASE CLICK ONE.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2010 ::: NIGHT STORY :::