Keblinger

Keblinger

I made this widget at MyFlashFetish.com.

heartbeat

nuffnang

:: MAKAN TUTTI FRUTTI DENGAN MUAZ ::

| Khamis, 3 November 2011

ASSALAMUALAIKUM..!!~~

TERBAIK..~~

HYE, semua apa khabar semua ny di pagi-pagi jumaat ni, dah baca surah al-kahfi belum.. kalau belum, g baca cepat.. rebut pahala hari jumaat ni k… tak sampai tigaploh minit pon baca… jom-jom…

TUTTI FRUTTI..?? apa korang pernah makan benda ni..?? erm.. ha, aku memang dah adore gila gelodak dengan tutti frutti ni.. erm..  ak ni agak jakun sikit la, al maklumlah first time aku makan, benda ni.. tahu dah lama dah.. hahah, tapi Cuma tak berkesempatan je nak makan..



Aku makan nip on, time aku keluar oergi times square hari tu… huhu.. dekat gila dengan berjaya times square, sebelah MCD… kecik je kiosk dia… erm.. kepada sesiapa yang tak tahu TUTTI FRUTTI ni kejadah apa, benda ni is more like aiskrim tau tak..

Dan benda kat sini semua layan dari.. daripada awal sampai akhir, Cuma yang part bayar tu, ko kene bayar kat cashier la…  erm.. masa aku beli tu, aku shring is caring ngan muaz beli benda ni, so aku leh la saving-saving kan. Muahhaa…

Masa mula-mula tu, kitorang tak tau macam mana, tapi ada orang Myanmar kowt, yang jaga kedai tu,*entah.. dia ajar la.. ok mula-mula, pilih cup, kitorang amik yang paling kecil sekali, yang warna oren tu…


Pastu pilih la aiskrim, then time aiskrim ni, tertaruk banyak la jugak kan, taruk dua perisa lagi, cokelat dan vanilla, *sangat demand.. pastu dah habis taruk, kitorang try timbang, tup tup dah sembilanhinggitlimaposen… wwaaahh.. menangis…

tisu tutti frutti je yang sempat aku snap snip..huhuh
Itu, belum masuk topping lagi tu.. last-last aku cakap ngn muaz, kita genap kan sepulohhinggit jela.. ok.. then kitorang topping sikit-sikit je, taruk serbuk oreo, dan dua biji nips.. dan genap seplohhinggit… muahhaa.. gelak je orang tu….

Tapi benda tu memang sedap tak ingat la.. feel gila aku makan, coz aku ni, memang minat aiskrim…pasni tak ada la mekdi-mekdi.. boikot mekdi..haha

Harga dia dikira 10g = rm 0.53… Nampak murah kan.. sekali ko dah amik tak ingat dunia, boleh mencecah, tigaploh hinggit tau…huhu…beringat sikit bila nak beli tu, coz ni layan diri.. sekali korang dah amik, haha.. memang kenen bayar la…haha

Pastu amik aiskrim tu jgn bnyak-banyak sangat, dan aku suggest kan vanilla jangan amik, tak sedap.. rasa berangin dan macam berubat..huhu… amik sikit je aiskrim, pastu masa topping, memang topping dia tu, sedap-sedap belaka.. ada buah-buahan segar, cokelat.. huh, semua sedap la..

Tapi korang jangan terpengaruh pulak, kang tak pasal-pasal tigaploh hinggit pulak.. masak korang…hauhauha… dan kalau korang nak beli, korang hanya perlu ikut 4 step mudah ni… tak payah nak tunggu, cashier dia..

First step : pilih cup korang (nak besar ke, kecil ke, sederhana ke)
Second step : pilih perisa aiskrim korang ( korang leh campur macam-macam perisa, ada cokelat, kiwi ,vanilla dan yang lain-lain)
Third step : pilih la topping korang ( erm, korang nak taruk nips ke, durian ke, rambutan ke,)pilih-pilih..
Fourth step : timbang dan bayar.. (part ni yang mendebarkan, tetiba kene tigaploh hinggit,nangis dalam selimut jela)..haha./

Mudah bukan..huhu.. erm tapi kene sentiasa beringat la… dan lepas ni aku rasa aku boleh pergi makan lagi…. Coz kat KELANTAN dah bukak satu kedai dia.. muahha..*suka-suka.. kat queens park… harus aku pergi..muhaha..*sapa nak ikut aku, akngkat keyboard…

Lepas ni, aku akan lebih berjaga-jaga dengan aiskrim.. nak sikit je..haha.tapi topping nak lebih, nak taruk cokelat hershes pulak.. muahaha…. nanti kene bayar mahal.. muahhaha…

Kalau korang nak tahu, kat tempat korang dah bukak belum TUTTI FRUTTI ni, korang leh bukak laman web TUTTI FRUTTI ni.. KLIK SINI.. dank at situ macam-macam ada.. korang just klik kat where we are, dan pilih Malaysia.. nanti korang cari la, kat tempat korang dah bukak belum…huhu

Kepada yang belum rasa, rasa lah, kerana rasa nya lazat..hehe…huhu…

Erm..aku suggest ni.. muahhaha.. k la, sampai sini dulu cerita TUTTI FRUTTI aku.. jumpa lagi..

Jaga diri hiasi peribadi…

Nota mulut : tak sabar nak test lagi.. muahha..

www.tips-fb.com
SILA TERUJA DENGAN LIKE ^_^

0 RENJATAN:

Catat Ulasan

PLEASE CLICK ONE.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2010 ::: NIGHT STORY :::