Keblinger

Keblinger

I made this widget at MyFlashFetish.com.

heartbeat

nuffnang

:: KORBAN PERDANA APIUM NILAM PURI 2011 ::

| Isnin, 7 November 2011
ASSALAMUALAIKUM..!!


KORBAN-KORBAN-KORBAN

Erm.. hye semua.. hari ini, dah hari ke-dua hari TASYRIQ.. jadi masih ada masa lagi untuk yang ingin melkukan korban.. esok masih ada masa lagi..*aku tak habis-habis cerita raya haji, apa kes..??..

Aku sekarang ini, tengah mencuri tulang, mencuri masa meng-update belog cumel ni..haha.. sedang orang lain sibuk memotong daging-daging lembu kat belakang sana, aku kat sini, duk selesa dalam aircond.. dan yang pasti aku tidak keseorangan , aku bersama SHAUQI..aha.. mangsa aku..muahha

Aku mahu melaporkan laporan korban kepada semua yang berada si perantauan..hehe..

SERONOK DAN HAPPENING.. dua perkataan yang mampu aku terjemahkan untuk program korban kali ni..huhu.. dengan kehadiran hampir keseluruhan Pensyarah dan staf-staf APIUM Nilam puri,, dan sahabat-sahabat Kelantan SERTA beberapa sahabat daripada luar Kelantan, macam aku, Najib, Khair , Fakhrullah (adik Safwan Shamsuddin) , dan Shauqi..huhuhu..

Korban dimulakan, pada pukul tujuhempatpuluh pagi camtu la..erm… aku pergi lewat sikit, mengenangkan first time kan, so aku cari geng yang first time gak la..muhaha…erm. aku datang-datang sahaja, dah seekor lembu telah berjaya ditumbangkan…

sekitar korban

Erm.. then bermula sesi melapah dan memotong..huhu. part ni aku tolong la sikit…  sikit jela tapi… coz aku ada kerja lain .. iaitu, menjadi PHOTOGRAPHER.. haha.. sje je nak avoid tak nak kotor tangan.. muahhaa..

Tak ada la, aku kene la ada gambar sikit unutk program ni.. mana tau leh wat video ke.. nanti nak buat bulletin senang.. taka da la, menggagau aku nak mnecari gambar… huhu… so bagi aku gambar penting..

sekitar korban
Erm.. then dah habis aku snap-snip tangkap gambar sana dan sini.. then baru pulak kau bergegas merebut pisau untuk membantu dalam memotong daging lembu.. huhu.. potong-potong sambil-sambil gosipp ngn abe..hehe…

Pastu, dah siap sikit, pergi pulak makan, pagi.. wwwaaaa, dah santak pukul 10 camtu, baru nak makan pagi ka..?? tu dikira kudapan la kan..haha.. tapi makan mihun.. seddaaapp  wwooo..sedap ke..?? (ayat nak sedap kan hati je, dan hati tukang masak).. sebesaen dia masak agaknya, tapi rasa nya agak kurang garam..huhu..

sekitar korban..

Then masa untuk menumbang kan lembu yang ketiga tu, lembu yang paling ganas aku rasa,, degil bebenor nak menjatuhkan… pastu sikit-sikit nak sepak orang, nak sondol orang..huhu.. berlari-lari anak kami semua..muahhaa…

Tetapi dengan berkat kesabaran dan kepakaran kami semua.. Alhamdulillah, lembu itu dapat di tumbang kan.. huhu… seronok jugak ya, tengok live bertarung dengan lembu ini.. muhahaa..
Erm.. pastu datang pulak ustazah syukriah dengan membawa ikan patin dua ekor.. uhu.. lagi la syok, dapat makan ikan patin yang mahal gegila harga nya tu, free je.. tak tahu pulak, mana beliau dapat..

Tapi aku ingat kan, nak masak lemak kea pa ke, baru la bez, tapi, buat bakar je.. but agak RAW la sedikit isi nya.. ala raw-raw pun kitorang sental sampai habis ikan tu..huahuahau..

sekitar korban..
K la.. dan majlis pon selesai semua, sebelum zohor…huhu. Alhamdulillah.. dan daging koraban tadi di agih-agihkan kepada yang memerlukan.. satupertiga daripada nya kitorang buat masak kat Nilam Puri.. then selebihnya, memberi la..

Ada bagi pada staff APIUM Nilam Puri, da nada juga memberi pada keluarga angkat di TUMPAT …. Ala masa time Baksis hari tu…huhu.. dan yang selebihnya, dibahagikan kepada orang-orang miskin sekitar Nilam Puri..

Penat memang penat, tapi sangat berbaloi… dan penat balik malam semalam pon tak habis lagi, pagi ni sambung berkorban… dan kepenatan itu, dibalas dengan senyuman..huhu.. so rugilah pada mereka yang tak balik beraya kat sini..

last but not least..gambar aku yang paling bajet rajin..huhu
Heheh… gurau je… aku ada sertakan banyak gambar.. korang layan je la gambar-gambar k..hehe..

Sekian laporan daripada saya…. Rafqa firdaus

Jaga diri hiasi peribadi..

Nota mulut : dah habis ringkas la ulasan aku nie…
www.tips-fb.com
SILA TERUJA DENGAN LIKE ^_^

0 RENJATAN:

Catat Ulasan

PLEASE CLICK ONE.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2010 ::: NIGHT STORY :::