Keblinger

Keblinger

I made this widget at MyFlashFetish.com.

heartbeat

nuffnang

:: KENALI POTENSI DIRI ::

| Selasa, 8 November 2011

ASSALAMUALAIKUM..!!

MENANTI SINAR HARI ESOK

HYE, semua..huhu.. apa khabar semua, sihat enggak..? wah tetiba masuk indon-indon la bagai…ni kes kuat tengok sinetron la ni… dush dush dush.. apa yang aku tulis nie.. tak paham..*muka tawar..

Erm..korang pernah rasa dipinggirkan..?? ini it’s not about kawan-kawan korang pulau korang, then korang rasa nak nangis sampai mata lebam-lebam, pastu rasa macam nak mandi lama-lama dalam bilik air, coz nak hilang kan stress…huhu..BUKAN TU..

Tapi, adalah dipinggirkan dari sudut yang lain.. korang pernah rasa korang rendah sangat daripada kawan-kawan korang yang pandai-pandai, pastu dapat pujian melambung-lambung tinggi nya…

Pastu boleh pulak, korang punya cikgu asyik memberi perhatian pada orang-orang yang pandai tadi, dan yang ala-ala bengap ni (actually takada la bengap mana pon) dipinggirkan..

Contohnya, macam ada program apa-apa la yang melibatkan pelajaran, dan yang terpilih adalah orang yang pandai-pandai ini lah.. tapi orang yang berpotensi untuk menjadi pandai..?? kenapa tidak diberi peluang..

Lepas tu, orang yang pandai akan terus menjadi pandai, dan akan terus mendapat pujian menggunung, manakala orang yang ala-ala slow ni, akan terus terkebawah..?? adakah ini yang kita mahu..??



Entah la, kadang-kadang aku merasa pelik dengan segelintir pihak yang seakan memilih bulu.. ya, mungkin perlu seseorang yang mempunyai pengalaman dan kepakaran dalam sesuatu itu untuk menyertai sesuatu itu..tapi bagaimana dengan orang yang lain..orang yang tidak pakar, tapi masih berpotensi untuk maju??

Mungkin orang-orang yang berpotensi ini, perlu diberi peluang untuk menjayakan sesuatu atau menyertai sesuatu… supaya dia sedar, bahawa ada orang mahukan Sesuatu daripada dia.. bukan hanya kita tertumpu pada seseorang yang memang sudah pakar..

Kita jangan pandang seseorang itu dari sebelah aspek sahaja.. mungkin dia tak menunjukkan minat pada sesuatu, tapi hakikatnya dia menginginkannya.. potensi sebenar sudah ada dalam diri masing-masing, Cuma perlu dicungkil sahaja dengan cara-cara yang betul…

Jika bukan kita yang mencungkil nya, siapa lagi… mungkin bakat dan potensi yang ada pada diri seseorang itu, sukar dicari.. jangan lah kita mengamalkan sikap memilih bulu..

Mungkin jika kouta untuk sesuatu program itu sedikit, cuba kita memberi sedikit ruang kepada mereka yang berpotensi.. contoh nya,kouta ada 10 orang peserta, jadi 5 untuk orang yabg mahir dan baki itu untuk mereka yang dirasakan berpotensi..

Barulah, lebih ramai orang yang boleh menjadi kelauran yang berkualiti.. dan bilangan orang yang pakar, itu akan meningkat dari masa ke semasa, dan tidak static pada bilangan tertentu sahaja..

Entah la, aku merasakan sesuatu ketika menulis entry ini.. adakah ia bertepatan dengan apa yang pernah aku lalui.. ya sudah tentu… erm.. aku pernah lalui benda ini.. terasa dipinggirkan, ketika mana hanya mereka yang pandai sahaja diberi perhatian..

Huhu…sadis.. tapi takapa.. yang lepas biar sahaja aku lepaskan.. aku harus terus kehadapan dan sentiasa positif..huhu… but, sesuatu yang berlaku itu, pasti ada hikmah nya… dan mungkin aku sudah jumpa hikmah yang Allah mahu tunjuk pada aku..

Dan sekarang aku bersyukur sangat-sangat dengan apa yang aku ada dan alami selama ini.. it’s really mematangkan diri aku..huhu…

So korang macam mana..?/ pernah melalui benda yang sama..?? dalam apa yang kita lakukan, jangan kita pernah diskriminasi orang lain, kita semua sama sahaja disisi Allah SWT…huhu…\cuba kenal diri, cari potensi diri dan keluarkan nya k..

Jaga diri hiasi peribadi..

Nota mulut : ada gaya pemotivasi tak..??muahaha


www.tips-fb.com
SILA TERUJA DENGAN LIKE ^_^

0 RENJATAN:

Catat Ulasan

PLEASE CLICK ONE.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2010 ::: NIGHT STORY :::