Keblinger

Keblinger

I made this widget at MyFlashFetish.com.

heartbeat

nuffnang

:: CERITA SPM AKU DAN KINI ::

| Isnin, 14 November 2011

ASSALAMUALAIKUM..!!~`

HARI KEDUA KULIAH..HUH (-_-)

Hye, kipas susah mati aku sekalian.. erm.. hari ini, dah masuk hari kedua aku berkuliah untuk semester baru.. baru-baru masuk je, dah ada kerja.. motif..?? erm.. dan sekarang aku dah kene update 2 blog in one times.. muahha.. satu blog nilam puri punya blog.. mengapakah aku..??

rembat google
Dan hari ini, adalah hari keua sijil pelajaran Malaysia (SPM)  berlangsung di setiap pelusuk Malaysia, dan tidak terlewat untuk aku mengucapkan selamat maju jaya kepada semua candidate SPM pada tahun ini.. ramai aku rasa yang amik SPM tahun ini, da tahun ini, adik beradik aku tak ada la amik SPM.. tahun depan baru ada.

bila cakap pasal SPM ini, teringat time dulu-dulu amik SPM...huhu.. seronok sahaja. Aku dulu ambil SPM tahun 2009.. baru jugak la... er,,so pengalaman ambil SPM tu, masih lekat kat kepala lagi..huhu.. dulu-dulu duduk asrama.. so kekonon buat study group la, time nak SPM..

tapi yang hado.bukan nya study sangat... goosip yang lebih..huh.. study tu ada la, but kadang-kadang tak sampai apa yang sepatutnya..huhu.. bese pendekatan yang aku ambil time SPM dulu adalah, dalam study group tu, kita cari soalan dan solve kan nya..

masing-masing buat soalan itu, dan kemudian kita discuss..sapa yang dapat jawapan, kene terangkan.. and its working.. kalau setakat cakap-cakap, bincang-bincang shaja tak jadi.. kita buat dulu (masing-masing buat).. baru ok.. baru kita tahu kat mana silap kita..

erm... dan masing-masing ada cara study dia sendiri.. ada juga yang kene study sesorang, tak leh study in group coz kene focus...huhu.. tapi ada jugak orag kalau study sesorang, dia kene mati kutu...huhu. setiap orang ada cara dia sendiri..

erm.. so kepada semua candidate yang baca ini.. jangan terlalu yakin pada sesuatu subjek itu walaupun sudah terer mana pun kita dalam sesuatu subjek itu, kita kene study jugak.. seperti mana yang kita study bagi sujek yang susah...huhu

dan yang penting, jangan lupa endekat kan diri kita pada Allah.. solat itu jangan tinggal.. banyak kan berdoa pada Allah..huhu... huhu....

dapat kan keputusan yang anda ingin kan.. dan jangan kecewakan kedua orang tua anda k..huhu.. grab sebanyak A yang anda mampu..huhu.. 

ingat k.. SPM ini, menentu kan kita di mana selepas zaman sekolah..
k la.. ni je nasihat aku untuk candidate SPM tahun ini k...huhu..

be.. jaga diri haisi perbiadi..
nota mulut : erm.. kene gi kelas kejap lagi..

www.tips-fb.com
SILA TERUJA DENGAN LIKE ^_^

0 RENJATAN:

Catat Ulasan

PLEASE CLICK ONE.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2010 ::: NIGHT STORY :::