Keblinger

Keblinger

I made this widget at MyFlashFetish.com.

heartbeat

nuffnang

:: JAGALAH AURAT KAMU ::

| Ahad, 13 November 2011

ASSALAMUALAIKUM..!!


Hye apa erita korang pagi ini smeoga pagi korang indah seperti selalu deh..huhu.. pagi aku, like biasa la, nothing special..pergi makan, balik makan.. tidor.. eh.. tidur tak..muhaha..

Erm..hari ini aku nak story sikit pasal aurat la ya..muahah.. takada la aku nak mengkondem sesiapa dan aku ni, sekadar berkongsi sedikit ilmu yang kita ada..tak salah kan..??

Errmm…. Sekarang nie.. kalau kita tengok, orang pakai tudung macam ikut trend je sekarang ini.. erm..  macam-macam gaya kalu kita tengok sekarang ini..

REMBAT GOOGLE.. JAGA AURAT KAMU K..
Ada tu yang pakai tudung tapi tak mengikut etika yang telah ditetapkan oleh islam.. ada jugak oran yang pakai tudung tapi pakai tudung macam rahib kristian.. ad jugak orang yang pakai tudung tapi pakaian yang lain ketat semacam je..

Erm, sekarng ni..macam-macam.. dan yang paling tak tahan tu, kejap pakai tudung, kejap tak pakai tudung.. dan mereka ini, pakai tudung pabila…


Ha, ini la antara situasi-situasi yang mungkin diorang mengenakan tudung,itupun tak tau la lulus ke tak kalau ikut etika islam yang sebenar..

Cuba kalau pergi jogging ke, bersenam ke.. pakai tudung gak,,apa masalahnya.. kan lebih baik…huhu.. erm.. tapi tula.. kalau suruh pakai macam-macam alas an, yang diorang bagi.. panas la apa la.. eh tau taka pi neraka tu lagi panas…huh.. tak sedar diri langsung..

Ada lagi teruk tu kata, saya tak nak hipokrit. Nak jadi diri sendiri.. apa ke, pakai tudung tu hipokrit..?? weeeiiihh, ingat sikit, kalau kita pakai tudung kita menutup aurat kita, dan bila kita menutup aurat kita, maknanya kita menurut perintah Allah..

Ada yang pakai tudung, tapi still melakukan perkara-perkara yang berdosa..  dimanasilapnya..?? mungkin hatinya sudah lena dibuai mimpi duniawi..


Itu kalau yang perempuan, yang lelaki pun tak kurang hebat nya… tapi lelaki nie, auratnya lebih mudah la untuk dijaga, coz senang nak ditutup..senang-senang, pun, rami jugak lelaki yang keluar hanya mengenakan seluar pendek..

 Kalau pergi main boling tu, mesti ada la punya yang paki hort.. kalau sebut yang main bola tu, tak payah cakap la.. memang terang-terang dah Nampak… yang mudah-mudah pun susah nak jaga yang susah apatah lagi..

Aurat yang sekangkang kera (dari pusat ke lutut) pun, susah nak dijaga, apatah lagi nafsu yang besar membuak-buak tu..huhu….

Tepuk dada Tanya iman ok… huhu. Erm. Ak pun tidak berniat untuk meng-kondem sesapa.. hanya mahu memberi peringatan kepada mereka yang cuba-cuba ingkar pada perintah Allah.. apa-apa hal pun kita tetap milik dia dan selamanya milik dia.. jangan prnah nak takabbur sangat la ek…

Jagalah aurat anda, dan jika itu anda mampu menjaga nya, insyaAllah, yang lain mudah anda untuk melakukan nya.. huhu… dan ingat seseungguhnya azab Allah itu amatlah pedih ya kawan-kawan..

Semua start daripada hati kita, kalau hati kita mahu, insyaAllah anggota lain akan menjadi pengikut yang benar…huhu… ‘jika baik daging itu, maka baik lah seluruh nya, jika buruk daging itu maka burukla seluruh nya, dan daging itu adalah hati’..


Peace.. jaga diri hiasi peribadi…

Nota mulut : moga aku tidak tergolong daripada orang yang hanya cakap tetapi tidak melakukannya,,
www.tips-fb.com
SILA TERUJA DENGAN LIKE ^_^

0 RENJATAN:

Catat Ulasan

PLEASE CLICK ONE.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2010 ::: NIGHT STORY :::