Keblinger

Keblinger

I made this widget at MyFlashFetish.com.

heartbeat

nuffnang

:: 5 JENIS BAHASA TUBUH YANG PERLU DIFAHAMI MAKSUDNYA ::

| Selasa, 15 November 2011

ASSALAMUALAIKUM..!!
RASA MACAM NAK DEMAM…=(

hye, semua kipas susah mati.. korang semua sihat.. korang jaga kesihatn tau, ela, sekarang ini kan musim hujan.. jangan main hujan, nanti tak pasal-pasal demam pulak… akupun dah ada petanda-petanda macam nak demam ini.. erm..

korang pernah dengar tentang bahasa tubuh… yup… bahasa tubuh adalah satu bahasa yang tidak menggunakan bunyi.. hanya pergerakan badan yang digunakan untuk menyampaikan mesej sesuatu.. kadang-kadang dengan menggunakan bahasa tubuh ini sahaja, orang dah boleh paha dah, apa yang ingin disampaikan oleh seseorang.

rembat google

Dan kat sini, aku ada lima makna disebalik bahasa tubuh, yang kita selalu buat tapi kita kadang-kadang tak dapat mesej yang ingin disampaikna melalui bahasa tubuh…

Bahasa tubuh pertama : memeluk tubuh
Seseorang yang memeluk tubuh ini, biasa nya orang yang kuat melawan la, o dalam bahasa yang lebih extreme lagi, dia ni bersifat defensive… apa yang korang tahu tentang makna difensif.. dia ni adalah seorang yang sukar untuk memberikan bantuan kepada orang lain..(means, bila kita mintak tolong kat dia je dia teru la buat gaya berpeluk tubuh)..

So korang pepaham sendiri dah la, bila dia buat macam tu.. selain itu.. orang macam ini, selalu akan menunjukkan dan melakukan aksi ini, apabila dia berasa terancam dengan pendapat dan tidak dapat menerima pendapat orang lain.. dan seseorang yang berpeluk tubuh ini, adalah seseorang yang sebenarnya daam keadaan selesa tapi pada hakikatnya, dia tidak peka pada keadaan sekelilig, dan berada di dalm dunia nya sendiri..huhu.(kuat khoyal la tu)..muahah..

Bahas tubuh kedua : mengangguk kepada.
Seperti yang kita semua tahu, bila seseorang itu, mengangguk kan kepala dia tu.. makna nya dia setuju la pada apa yang kita buat.. tak kisah ar, kita Tanya dia ke,apa ke.. tapi jika seseorang itu, terlalu banyak mengangguk kan kepala nya, maknanya dia sebenarnya dalam keadaan gugup dan gementar, atau tidak memahami atau mungkin tidak tahu tentang sesuatu.

Atau diorang dah malas nak layan korang.. sebab tu dia angguk je untuk setiap apa yang korang katakan…muahahha…

Bahasa tubuh yang ketiga : bedaham (ngade-ngade batuk)
Apabila seseorang itu, membatukkan kan diri merela, ini menunujukkan satu perasaan ketidak pastian atau ketidak fahaman daripada mereka.. selain itu, mereka yang suka ngade-ngade berdeham ini, adalh merka yang telah mengesan penipuan daripada seseorang..

Erm..tapi sekarang ini, kalau dak laki cakap dengan perempuan sikit je, dah berdehem kuat.. kekonon ada pape la tu.. huhu.. apa la.. Tanya soalan sikit pon nak berdehem ke..?? patutkah..?/

Bahasa tubuh ketiga : menyentuh atau menggosok hidung, telinga atau mata.
Seseorang yang apabila diorangc akap je, diorang akan menyentuh hidung, telinga atau mata, itu menunjukkan mereka ini curiga dengan jawapan atau keputusan yang mereka berikan kepada si penanya.. ianya juga merupakan sebagai satu lambing bahawa dia sebenarnya sedng menipu..

Selalunya, kalau dia pegang hidung time dia cakap tu kan, dia tengah tipu la tu.. tak caya korang cuba. Dia macam nature je.. kadang-kadang si pelakunya pun tak perasan..

Bahasa tubuh kelima :: mengerutkan kening dan mengetip bibir.
Bila seseorang itu mengerutkan bibir nya, ia menunjukkan dia sebenarnya tak percaya ngan korang.. macam pelbagai soalan bermain kat fikiran diorang.. “yeke macam ni” sambil kerut kening.. macam curiga la, samada betul atau salah kenyataan tersebut.hu..

Kalau yang jenis ketipketip bibir ni, macam biasa la.. kalau naik angina, then nak tahan marahnya, mula la ketipketip bibir.. boleh ke tahan marah dengan ketipketip bibir..?? berwudu’ la weeii… confirm hilang marah tu..huhu..

Ha.. itu la dia bahsa tubuh yang biasa kita buat tapi kitasendiri kadang-kadang tak tahu maksudnya apa..erm..dan sekarang dah tau kan.. so bila ada sahabat-sahabat anda melakukan bod language seperti diatas.. korang pahampaham sudah le…

Jangan korang tibai marah diorang pulak. Kesian kang..muhahaha… kalau nak menipu pun, jangan sampai terkantoi dengan bahasa tubuh kita k..hehe..

ACTUALLY, banyak bahasa tubuh lain.. tapi kira yang ni basic la..muahhaa.. basic la sangat..*muka tawar

Jaga diri hiasi peribadi..

Nota mulut : asal ngantuk sangat nie..




www.tips-fb.com
SILA TERUJA DENGAN LIKE ^_^

2 RENJATAN:

{ Fatin Mraz } at: 15 November 2011 5:23 PG berkata... [GATAL NAK KOMEN]

body language..
interesting!

rasa macam nak demam? bawak2 berehat..

;P -kenyit mata tandanya?

{ Meja Editor } at: 15 November 2011 2:51 PTG berkata... [GATAL NAK KOMEN]

hehe..yup.. this article interesting.. kalau kenyit-kenyit mata tu, makna nya, awak kene ngorat la tu...hehehe.

Catat Ulasan

PLEASE CLICK ONE.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2010 ::: NIGHT STORY :::