Keblinger

Keblinger

I made this widget at MyFlashFetish.com.

heartbeat

nuffnang

:: BEZA CINTA DAN SUKA ::

| Selasa, 15 November 2011

ASSALAMUALAIKUM..!!~~


Hye semua kipas susah mati aku.. apa cerita hari ini… hari ini hari rabu.. erm, sekejap je kan rasa masa berlalu.. sudah separu bulan November kita lalui.. macam mana fasa pertama bulan November anda..? adakah baik atau ok-ok sahaja..

Alright..?? korang pernah rasa cinta o just suka sahaj kat seseorang itu..?? erm.. mest pernah kan… erm, ‘eh, ko tau tak, aku suka la, dengan budak tu kiut sangat dia ak tengok’… mula-mula suka la, tapi lama-lama cinta la..muaha.. erh, yeke..?? aku cakap macam pernah lalui je..huh..*muka tawar


Kalau korang nak tahu, wujud perbezaan tau, antara suka dan cinta ini..erm.. maknanya, suka lain, cinta ni lain.. dan macam mana kita nak detect yang yang kita ni tengah in love, o just suka-suka je suka kat dia..

First : bila korang ada dekat dengan orang yang korang cintai, korang punya hati tu, dup dap dup dap, enampulohenam kali sesaat.. banyak tu.. kencang bebenor..  tapi kalau korang dekat dengan orang yang korang suka, korang rasa happy je, senang je nak berkomunikasi… seronok la kiranya..
Cuba dekat dengan orang yang kita benci…apa jadi..?? muahha…

Second : bila korang berhadapan dengan orang yang kita cinta nie, keadaan sentiasa berbunga-bunga.. senyum tu memang sampai ke telinga.. ditambah pulak dengan bajet macho nya..muahha.. memang superb la..rasa special je.. pastu kalau kat depan orang yang kita suka.. keadaan macam berangin sahaja.. biasa-biasa sahaja la.. rasa sejuk-sejuk… *pengsan.

Third : jika korang tengok mata yang orang yang korang cintai, korang aku kaku, lena dibuai oleh matanya.. redup-redup manis je matanya.. aawwww..kadang-kadang tu ta sedar yang dia tengah bercakap nagn korang..huh.. tapi kalau korang melihat mata orangyang korang suka, ia akan membuat kan kita tersenyum dengan lirikan matanya…

Fourth : if korang dekat dengan orang yang kornag cintai, korang akan tetiba jadi malu.. even sebenarnya tak de la pemalu sangat.. tetiba cara perakapan jadi sopan santun.. apa kes..?? tapi bila dihadapan orang yang korang suka.. korang akan menujukkan sikap korang yang sebenar..erm. sebabtu bila dah kahwin, perangai sebenar tu baru muncul, coz malu0malu nak tunjuk time bercinta..muahhaha.

Fifth : di dpan orang yang korang cintai itu, lidah kelu tetiba, walaupun sebelum berjumpa tu, korang dah standby skrip sepajang manuskrip lama… dah hafal baik punya, tapi bila berepan je, kelu tetiba.. tapi bila kat depan orang yang kita suka, kita bercakap mengalahkan perdana menteri.. muahaha.. semangat tak semnagt cara kita cakap tu..

Sixth : kita tidak akan merenung mata orang yang kita cintai, tapi kita akan merenung mata orang yang kita suka.. kenapa ek..?? mungkin sebab, malu kowt…

Seventh :perasaan cinta bermula dari kata dan mata terus turun ke hati, perasaan suka bermula dari telinga, jadi jika kita berhenti menyukai orang yang kita suka, ibarat kita membuang teinga kita, tapi jika kita cuba menutup cinta berubah menjadi air mata.. setiap mereka yang hidup akan mengalami ini dalam hidup mereka..

Ehem-ehem.. ini lah tujuh perbezaan CINTA dan SUKA, yang dapat aku elaborate kan… actually, biasa nya, kalau kita dah suka, kita akan cinta akan benda tu. Tak semesti nya pada orang sahaja, pada benda pun bleh jugak, haiwan pun sama..

Cinta dan suka tidak hanya terbatas pada manusia semata-semata, tapi cinta pada pencipta , itulah cinta yang hakiki… yang meletakkan cinta manusia didalam hati mu, tapi letaklah cinta Allah didalam hati mu, insyaAllah, tersebarlah cinta diseluruh tubuhmu…

Kerana cinta itu hanya milik tuhan yang satu..huh..

Wallahu’ala…

tolong tekan sini dan sini k..

jAga diri hiasi peribadi…

Nota mulut : seronok-seronok bila tau ada orang sayang aku.. muaha.. *agak perasan…




www.tips-fb.com
SILA TERUJA DENGAN LIKE ^_^

0 RENJATAN:

Catat Ulasan

PLEASE CLICK ONE.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2010 ::: NIGHT STORY :::