Keblinger

Keblinger

I made this widget at MyFlashFetish.com.

heartbeat

nuffnang

:: TIPS BERBLOGGING ::

| Ahad, 30 Oktober 2011

ASSALAMUALAIKUM..!!~~

PANAS-PANAS HUJAN GITU KAT LUAR RUMAH..

Erm… hye semua…  dah lunch ke belum?? Erm..  aku rasa semua mesti dah lunch kan,coz dah pukul 2 lebih..takkan la koeang tak lunch lagi.. lagi-lagi akk yang pkai p\baju kurung polka dot tu.. Nampak kenyang je.. heheh….

Alright.. hari nie.. terasa macam nak bagi tipsi sikit la..erm.. nak bagi tips pasal berblogging… muahah.. *eleh,baru bape hari berblogging,nak bagi tips bagai..(monolog mawar berduri)..ehem ehem.. suka hati I la. Muahhaha….

Ok… tips ni aku compile kan,dari semua / segala bacaan au pada blog orang lain… muahhaa.. dan mnejadikan ia versi aku…

bgambr ihsan google
(tips blogging)
-KENE ADA MINAT-
Ahaks… ya, semua orang boleh buat akaun blogspot… coz free je.. bukan kene bayar pun.. cuba kalau kene bayar,aku rasa blogger sikit je..*aku pun tak nak sign up… tapi kalau kita sign up BLOGSPOT hanya untuk memenuhui tuntutan nafsu dan nak banyak kan account laman social..*blogspot laman social ke..?? gasak.. atau tengok kawan-kawan ada blog,then aku nak ada blog jugak.. aku rasa lebih baik TAK PAYAH…

Coz dalam berblogging ini, memerlukan minat yang mendalam dalam bidang penulisan.. hekhe…. Erm.. setakat mula-mula je semangat update,pastu sebulan,baru update lagi… then setahun.. lepas tu tak update-update langsung.. muhaha… sawang pun dah tak nak bersawang kat blog korang.. so bagi aku MINAT untuk berblogging perlu nya ada dan menebal dalam diri..

-KENE TAHU KITA NAK BUAT BLOG PASAL APA-
Yang ini, depends on individu itu sendiri.. banyak reason orang buat blog ni. Ada yang nak berniaga online, nak berdakwah, nak bercerita tentang cerota hidup dia yang bez and tak bez tu (ini aku)… atau apa sahaja.. senang cerita kene ada hadaf o tujuan…

Jangan membabi buta je… but ramai yang berblog ini untuk cerita life dia di dalam pada masa yang sama menyampaikan pengajaran dan dakwah nya..*ini aku juga.. so apa tujuan korang berblogging nie..??

-TAK YAH NAK LETAK GADGET YANG AGAK MERAPU RABAN SANGAT-
Erm.. ini di most important k.. bagi aku tak payah la nak letak gadget-gadget pelik kat blog korang tu, macam kelopak-kelopak bunga berguguran, salji dalm blog dan lain-lain la yang jatuh jatuh tu.. memang cantik kalau kita tengok,tapi ianya akan memberatkan blog kita. Lambat nak loading bila ada orang nak datang masuk…

Gadget kat side bar tu tak payah la pelik sangat,macam gadget masa dan tarikh tu.. aku rasa itu suma agak tak penting.. kenapa kat computer orang lain xde jam dan masa ke..?? so tak payah letak la.. taka da orang tengok pon KOWT… huhu.. selain itu, gadget yang tak perlu dan memberatkan blog tu tak payah letak la..

-SHOUT BOX PENTING JUGAK-
Shout box ni,bagi aku agak penting.. yela, kadang-kdang orang datang blog kita, dia mest la nak tinggal kan jejak kan… kalau tak shout box mana dia nak letak jejak dia..?? mikir-mikir kan…

-SELALU UPDATE-
This is the most important la.. pasti kan korang punya blog tu selalu update la.. untuk jaga visitor korang… mula-mula korang semangat,kadang-kdang satu hari sampai doploh entry.. tapi tak konsisten.. biar tak apa ,satu hari satu entry tapi KONSISTEN.. jangan korang ingat korang update doploh netry satu hari,then next doploh hari tu tak yah update dah…

Kalau orang lain habis baca doploh entry korang dalam sehari tu,esok dia datang dia nak baca apa..??? hehe… kene selalu mengupdate blog k.. jangan hangat-hangat tahi ayam

-SELALU LA BLOGWALKING-
Erm…important gak benda ni.. korang nak orang datang blog korang, tapi korang tak penah la nak singgah blog orang lain.. eh apa korang ingat korang rreetiiiss..?? what u give u’ll get back..
So kalau tak ada orang nak datang blog korang,jangan la sedih coz korang pon tak reti nak blogwalking..huhu…

-PEMILIHAN TEMPLATE OR BACKGROUND-
Ini.. untuk kecantikan blog korang la… korang leh guna template yang ditawarkan oleh blogspot sendiri,atau korang leh download dari internet.. banyak laman web.. korang leh cari sendiri..taip je kat google,confirm keluar….

Dan kene pandai pilih la,yang gojes-gojes dan bersesuain..dan tidak telalu complicated k…..

Ehem.ehem..penat aku berceloteh..*berkata kah aku.>?/ wink wink,… so, tak ada la melarang untuk kroang berblogging,but think nicely k. jangan ikut nafsu sangat…erm..

Nanti jika ada apa-apa tambahan, aku akan update lagi..

K, jaga diri hiasi peribadi.. byee..

Nota mulut : aku nak buat tutorial blog.>?? korang rasa boleh x.>??
www.tips-fb.com
SILA TERUJA DENGAN LIKE ^_^

0 RENJATAN:

Catat Ulasan

PLEASE CLICK ONE.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2010 ::: NIGHT STORY :::