Keblinger

Keblinger

I made this widget at MyFlashFetish.com.

heartbeat

nuffnang

:: sAhaBat JElajAh EpisODe 3 ::

| Jumaat, 29 Julai 2011

ASSALAMUALAIKUM..!!

HARUS AKU DIRUMAH LAGI EVEN MEMBER-MEMBER AKU SEMUA SUDAH KEMBALI KE KELANTAN.. BAHANA APA YANG MENIMPA AKU SAMPAI AKU KENE POSTPONE BALIK KELANTAN..AKAN AKU CERITA LAEN TAHUN.

.ok untuk post kali ini,aku nak menceritakan sambungan kisah entry yang lepas la..ala uang entry berepisode tu..mengenai “sahabat jelajah”..dan setakat ini,dah ada dua episode dah,dan aku nak masuk ke episode yang terakhir la kot..nak tau sambungan nya jom la baca entry ini sampai habis ok..

Dan-dan-dan,pada entry yang lepas juga aku ada timbulkan satu persoalan pada last part entry tu kan..hokhok..dan kalau korang tak perasan la kan-kan-kan,korang boleh lah periksa balik kat blog archive tu…haha.. then klik kat “jelajah sahabat episode 2” semua ada kat situ.. boleh la baca..

Ehem2…dan untuk pengetahuan u’olls semua aku nya kipas susah mati, aku dan 2 orang lutfi itu,telah berjaya menahan bas ke teluk intan di tengah-tengah jalan raya,kerana apa..??kerana kami nak naik la bas tu untuk ke sungai besar,rumah si luthfi ni..

Aku tak pernah la pulak nak wat perkara-perkara begitu..*pengsan.tapi nak tak nak,kene buat jugak la,sebb nak kejar masa,takut lambat pulak nak sampai ke rumah luthfi ni.. actually kami merancang nak pergi ke rumah sahabat kami , najib dekat teluk intan,itu la pasal kami beriya-iya nak cepat pegi ke sana…haha…najib ada buat kenduri kesyukuran kowt.. tak berapa nak ingat..*maaf najib

Dah2 cukup cerita pasal najib,ini entry aku yang punya so harusnya aku yang banyak enterframe dalam ini entry..*tetiba syok sendiri.. naik-naik sahaja bas itu,harusnya sedih..memang aku boleh pengsan lapanpulohlapan saat kat dalam bas itu..tetapi disebabkan kemengantukkan aku yang teramat sangat,jadi naik-naik je bas peg kat belakang duduk n dalm masa kurang lapanpulohlapan mint aku dash tertidur..(tak tahu la aku pengsan ke tidur dalam bas itu)

Jadi memang tak tahu langsung la apa yang berlaku sepanjang jalan itu,dan juga tak tahu apa kelakuan si 2 orang insan yang bernama lutfi itu buat dalam bas..sampai-sampai sahaja kat rumah luthfi itu…kami berhenti tepi jalan je,sebab rumah luthfi kene jalan kaki masuk dalam sikit untuk sampai ke rumahnya… aku turun dari bas dalam keadaan yang agak mabuk-mabuk…confius mabuk pasal apa…

Then kami bertiga berjalan la dengan penuh sopan dan santun nya,kerumah luthfi yang tidak jauh dari situ…huhu..sambil-sambil jalan,melihat keindahan alam ciptaan tuhan..tak gossip ok…hakahka..

Kemudaian melepak sebentar di rumah luthfi..hakahka..makan-makan buah..ranum gitu…lagi2 buah manga.. love it…rasa nak mintak bungkus je… tak lama lepas itu,kami bertolak ke rumah najib menaiki kereta wira kepunyaan sepenuhnya oleh keluarga cik lutfi kita ni..haha…erm..seronok kowt..kereta ada air cond..*penting..radio juga,dan kerusi sangat empuk…*empuk ke..??

Dan perjalanan dar sungai besar ke teluk intan, tak la lama sangat dalam satu jam macam tu la.. dan kami pun bukan nya pergi sampai ke taown teluk inan yang agak sarat barat tu..tak sampai pun,sebab rumah najib ni,kene ikut jalan pegi lumut…huhu.. ak tak de la tau sangat..tapi tau la sikit..*muka tawar…

Erm…dah berhempas pulas dalm kereta,akhirnya sampai la ke SIMPANG rumah najib..ingat kan masuk-masuk simpang je then jalan depan sikit dah rumah najib..rupa-rupanya indah khabar dari rupa..rumahnya,harus dalam sangat..terkejut..macam mana kalau najib naik moto malam-malam masuk nak pegi rumah dia..harus seram…tapi mungkin najib dah biasa kowt…

Dan dalam 10 minit la kowt jalan-jalan cari rumah najib..akhirnya jumpa jugak..dan sebaik sahaja kami sampai,bacaan doa telah selesai…tak sempat baca doa...but doa makan sempat la..ahha kedatangan kami disambut meriah oleh abu bakar seorang..hehe..

Dan terdapat kejadian yang tetiba sahaja berlaku,yakni..tangan mad tersepit kat pintu kereta atas peruatan lutfi yang tak memerhatikan tangan mat yang berpaut di celahan pintu kereta..(paham tak korang ni)..hakhaka…sangat-sangat lawak..*sambil gelak guling-guling.. tpi disebabkan mat very the ehem-ehem..so sakit tu tak menjadi masalah kowt..sebab banyak protection…hahaha…*paham-paham sudah

Then kami pun masuk la..jumpa semua sahabat-sahabat handai..berpeluk cium la semua..dan memulakan kekecohan kat c2.. adakah aku punca kekecohan..but I’m still wondering…coz I saw have one people felt like unconfortable with me…I don’t know why…coz aku datang je………………………….

Erm… tak pe la ..tak mahu nak cerita nanti kata aku mulut puaka pulak..huhuhu..

Then makan la kami semua beramai-ramai…hakah…jap2 lupa pulak nak bagi tau sapa yang ada kat ctu..

(shauqi)(hafizi)(safwan harun)(abu bakar)(mukhlis)(khair)(aqiel)(hakimi) selain aku dan luthfi n lutfi la..hehe… nabil ada gak,but dia balik awal sikit,sebab family dia nak pergi langkawi..tak sempat nak jumpa nabill.miss nabil..+__+…*pengsan…

Lepas makan tu,masing-masing angkat punggung la.nak balik..haha..macam biasa, dah kenyang kan..haha… n pastu ada la sedikit sesi fotografi..huhu…. kenangan kan…ko ada..??

Lepas itu……………….. apa yang berlaku..??? sapa balik dengan sapa..??? nak tau kisah selanjut nya.

Ikuti dalm next entry ok….

Jaga diri hiasi peribadi

Enjoys your days

*nota mulut – ingat kan ini episode terakhir untuk entry ni..tapi ada lagi rupanya..huh

www.tips-fb.com
SILA TERUJA DENGAN LIKE ^_^

0 RENJATAN:

Catat Ulasan

PLEASE CLICK ONE.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2010 ::: NIGHT STORY :::