Keblinger

Keblinger

I made this widget at MyFlashFetish.com.

heartbeat

nuffnang

:: KELEBIHAN JIKA KORANG SINGLE ::

| Jumaat, 11 November 2011

ASSALAMUALAIKUM..!!~~

OVERUN KOMPUTER

Hye, semua, kipas susah mati aku.. apa cerita hari ini..??? cuti kan..?? wwaaatt?? Ada jugak yang kene kerja hari sabtu nie..?? erm.. tidak apa-apa lah.. cari rezeki lebih, apa salah nya.. aku sekarang actually tengah overrun aku nya komputer nie.. macam lembap semacam je.. angin je aku kekadang..huhu..

Alright, korang semua mesti pernah bercinta kan..? lagi-lagi abang jambu yang baju pink tu.. huhu.. erm... stress kan kalau kita tengah couple ni..?? agak la.. baik single... bak kata orang , couple is trouble single is better.. ye ke macam ni..?? gasak..muahah..

Dan terdapat la beberapa kelebihan jika korang ni single mingle..huhu... ingat kan ada makwe/pakwe ni seronok, seronok memang seronok, tapi bila dia dah datang angin nya, memang silap la..muaha..


Antara kelebihan kekorang yang masih single tu adalah :

Kewangan
Dari segi kewangan yang utamanya, confirm la kehidupan single ni lebih menjimatkan, korang just perlu spend duit untuk diri korang je, yang lebih tu simpan kat bank sampai lemau... kalau nak beli makanan pun, beli satu, nak beli baju pun, beli satu dua je, tak yah nak pikir nak beli unutk makwe, dan yang paking penting, duit TOP UP korang boleh dikurang kan...

cuba kalau korang ni bercintan cintun, kene belanja makan la bagi lelaki, pastu buat nya makwe korang tu demand nak mati, nak beg GUESS, kasut BALALACA..baju nak ZARA,nak shopping sesaja,tak ke habis duit korang..muahaha..Kalau si makwe tak apa la, tahu nya mintak-mintak-mintak dan mintak sahaja pada si lelaki.. apa dia ingat lelaki ni cop duit ke hape..

Kawan
Bila korang dah single ni, korang boleh la hidup udara nyaman sikit.. korang boleh nak berkwan dengan sesapa sahaja yang korang suka.. sebab, tak ada orang nak cemburu dengan korang, lain la kalau orang tu memang PHD dari dulu lagi...korang boleh kawan dengan kawan baik orang, musuh orang lain pun korang leh kawan, yela tak ada sapa nak jelez kan..muaha..

Test la kalau korang dah bermakwe pakwe ni.. dah siap ada short list, dah.. ok awak tak leh kawan dengan dia dengan dia dan dengan dia... silap-silap, dia bagi korang kawan dengan dak-dak nerd je..korang mahu..??

Bebas untuk melakukan apa yang anda mahu
Erm, ni pun bes gak, korang boleh wat sahaja apa yang korang nak buat, tapi buat yang baik-baik tau, yang buruk-buruk-jahat-jahat, tak mau k..huh.. bila korang nak pergi mana-mana je, korang boleh pergi, tak payah la nak busy-busy bagi tahu kat pakwe o makwe yang kita pergi sini-pergi sana...

Even kadang-kdang tu, masuk bilik air pun kene bagi tahu.. setiap inci pergerakan kita kene bagi tahu..?? perlu..?

Tidak banyak masalah
Erm... kalau kita single ni kita punya masalah ni berkurang la.. kalau korang berpasangan ni, pasti ada la masalah yang timbul antara korang dengan pasangan korang, kadang tak angkat fon pon boleh jadi isu, padahal time tu kita tengah berak tu.. dia kata kita tengah kuar ngan betina lain..wtf..??

Kalau single ni, mudah je.. korang hanya perlu pikir pasal diri korang je.. maslah pun tak banyak, tak kan la korang nak cari penyakit, buat masalah untuk diri sendir..muahaha..

Kurang tanggungjawab
Kalau dah couple ini, pasti nya tanggungjawab korang bertambah kan.. kalau yang lelaki lagi r, yang pompuan ni, kadang-kadang tahu mintak dan terus mintak, desak dan terus mendesak.. huhu... so single is better right..ngeh ngeh ngeh.. bila korang single, tanggungjawab korang hanya pada diri korang dan keluarga sahaja.. yang lain tok se duk pikir la..

Tak Banyak Buang Masa
erm, kalau single ni,, kita dapat banyak masa kita kita gunakan dengan study dan sebagainya, tapi kalau berpsangan ini, asyik-asyik nak keluar.. pergi tengok wayang la, window shopping la, berSMS la..huhu... so mana pilihan korang..??

Erm.. ini la enam kelebihan bagi sesiapa yang single. Spa setuju angkat keyboard cepat.. (nak tengok).. erm..tapi korang jangan membujang sampai tua pulak..muahaha.. korang bila dah cukup segala perkara untuk mendirikan rumah tangga dipersilakan..

Tapi kalau belum, tu, single is the better way la.. jangan korang tunggu je, jodoh tu pergi ketuk pintu bilik korang.. pergi cari.. insyaAllah, bila dah tiba masanya, Allah akan tunjuk kan yang terbaik untuk kita.. Cuma cepat atau lambat itu, biarlah Allah yang menentukannya..hehe..

Kalau korang rasa, banyak lagi achivement yang korang nak capai dalam hidup korang, saranan ku adalah baik pilih kehidupan yang single la... ia akan menyebabkan korang fokus dalam apa yang korang nak capai..

Dan semua ini, bergantung pada diri anda semua.. coz ada orang tu, dia lebih fokus kalau berpasangan.. yeke..?? dan ada yang sebalik nya.. itu semua terletak di tangan anda, tapi bila dah berpsangan itu, jangan sampai terjerumus kelembah hina k.. pandai-pandai bawak diri..huhu..

Jaga diri-hiasi peribadi..

Nota mulut : aku single ke tak ni..?? cnpius..??
www.tips-fb.com
SILA TERUJA DENGAN LIKE ^_^

2 RENJATAN:

Catat Ulasan

PLEASE CLICK ONE.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2010 ::: NIGHT STORY :::