Keblinger

Keblinger

I made this widget at MyFlashFetish.com.

heartbeat

nuffnang

:: APA ITU MOSSAD ::

| Selasa, 8 November 2011

ASSALAMUALAIKUM..!!

NAK BUAT TU KE NAK BUAT NI..

HYE, semua… harap korang semua sihat-sihat sentiasa la… erm.. hari ini, aku agak jakun sikit nak berblogging, coz kat sini still takada sesapa lagi..hhuhu.. erm..agak hambar suasana kat sini..huh*mengeluh panjang..

MOSSAD..?? apa kejadah MOSSAD ni..?? korang pernah dengar.. aku pon takada la baru ni first time nak dengar, dah lama dah dengar, but dulu-dulu macam takada kan sifat-sifat eager ni.. so sekarang sejak dua menjak, tiga menjak ni.. sifat eager tu menebal dalm diri aku. Semua benda nak tau, even kadang-kadang ta pentig pun..


lambang MOSSAD


MOSSAD atau nama sebenarnya, Ha-Mossad le-Modi'in ule-Tafkidim Meyuhadim , (bahasa apa pun aku tak tau)... adalah sebuah agensi perisik ISRAEL.. katanya, agensi perisik ni kejam dan paling di takuti.. uouououo.... takutnya...*tangan ke dada mata ke atas..

Keje diorang macam bese, mengumpulkan maklumat even tak ada la maklumat sangat , pastu, bertindak berasaskan maklumat tu, dari seluruh negara-negara yang diorang rasakan mengancam diorang...lagi-lagi negara-negara arab yang berdekatan dengan mereka..

eewwwahh, banyak cantik, ko tu yang duk mengancam nyawa orang, pastu ko kata ada orang ngancam korang..huh.. and seperti yang kita semua tahu., ISRAEL ni miskin, habuk pun tarak. Sebab apa, dia mana ada negara dia sendiri, dia menumpang je kat PALESTIN tu.. pastu duk heboh satu dunia kata tu negara dia.... ppuuiii..

MOSSAD ni macam CIA kat Amerika Syarikat dan M16 dekat United Kingdom.. semua ni agen perisikan.. sama je function.. dan yang paling sama, semua kapir..muahaha.. tu yang jahat kejam semacam je..

Actually, MOSSAD ni telah ditubuh kan lama dah.. tim dahulu kala lagi, pada 13 disember 1949..*lama tu.. atas nasihat Reuven Shiloah kepada Perdana Menteri Israel , David Ben-Gurion, ketika itu.. ha, ni la kepala jahat sekali ni..ngade-ngade, bajet bagus.

Shiloah ni dia ni mahukan sebuah institut penyelarasan pusat yang boleh memperbaiki perkhidmatan negara diorang sekaligus menyelaraskan antara perisik tentera (AMAN) dengan perkhidmatan keselatan awam (Shin Bet). Pastu 2 years after pada mac 1951, benda ni telah disusun semula sebagai sebahagian dari jabatan perdana menteri..*mungkin selama setahun lebih benda ni dijalankan, ada keberkesanan kowt... dan jumlah kaki tangan orang yang bekerja dalam MOSSAD ni seramai 1200 sahaja. Tak lebih tak kurang..

Ibu pejabat MOSSAD ni terletak dekat TEL AVIV.. sebut betul-betull kang tersebut ZEE AVI pulak..mauhaha... TEL AVIV ini ialah sebuah bandar di ISRAEL di persisiran pantai laut mediteranien, bandar ini adalah bahagian utama kat ISRAEL dan mempunyai penduduk teramai la...
MOSSAD adalah sebuah perkhidmatan awam bukan organisasi tentera, tapi semua kakitangan yang ada dalam MOSSAD ni adalah orang yang pernah bertugas dengan pasukan pertahanan ISRAEL..(kiranya orang-orang ni semua berpengalaman la dalam bab-bab bunuh membunuh ni).. dan kat dalam MOSSAD ni, ada lapan jabatan yang berlainan fungsi...

Mungkin ada untuk perang, ada untuk kerani.. huhu..*aku bukan pernah masuk pun..muahauhaa...

Pegawai perisik yang berkerja kat dalam MOSSAD ni, diambil daripada semua peringkat.. tak kira la, ko orang biasa ke, o orang politik ke.. o sesapa je.. so hati-hati, mungkin rakan anda sebahagian daripadaMOSSAD..muahaa..

Perang saraf sangat berkait dengan pegawai diplomat dan media massa dan ini dipanggil jabatan psikologi Lochamah.. kiranya, kalau nak keluar propaganda membohong ISRAEL ni.. jabatan ini la yang akan amik PORT.. dia akan buat perbalahan antara rakyat.. pastu cucuk jarum..huhu.. kejam tak..??

Sepanjang tercetus nya idea nak membuat MOSSAD oleh si jahanam Reuven Shiloah , banyak kejayaan dalam setiap operasi yang diorang tempur.. kejam tak ?? antara lain kejayaan tersebut adalah...

Mossad berjaya menangkap penjenayah perang Nazi bernama Adolf Eichmann di Argentina pada 1960. Melalui seorang jurugambar bebas, Mossad mendapati Eichmann tinggal di Argentina dengan nama 'Micardo Klement' dan ditangkap pada 11 Mei 1960 . Seterusnya diseludup ke Israel . Rancangan menangkap Josef Mangele gagal.

Pada 1960-an, Mossad telah mencuri pelan membina kapal terbang Perancis Mirage III bagi membangunkan kapal terbang Israel, *yang ni lagi kafir.. tak ada idea sendiri agaknya, sampai nak ciplak hak cipta orang lain..teruk bebenor perangai..kiranya kapal terbang depa yang katanya hebat sangat tu, bukan hak milik diorang tu, seratuspersent milik Perancis..  ceh...~~

Tahun 1964 perisik Eli Cohen ditugaskan menyediakan laporan di Mesir dan Syria. Di Syria , dia menggunakan nama 'Kamel Amin Tsa'abet' dan aktif di Damsyik. Tetapi 1965 Eli Cohen telah dtangkap di Syria oleh perisik KGB ketika sedang mengendalikan radio frekuensi persendirian dan dihukum mati kerana kesalahan merisik . Dia membuat laporan risikan melalui radio frekuensi, surat rahsia dan melawat Israel.

Jahat bebenor si ELI COHEN tu.. dah la menyamar sebagai orang jahat.. macam gunting dalam selimut perangai dia.. sikit-sikit dia nak menjahanamkan negara Islam.. dan Allah itu bersama pihak yang benar,. Amik ko, padan muka rahsia kau terbongkar... last-last mati ko atas kesalahan yang ko buat...

1965 Mossad telah membunuh penjenayah peranmg Nazi , Herbeths Cukurs yang bersembunyi di Brazil.Beliau dikatakan bertanggungjawab membunuh dan menyiksa serta merogol ramai Yahudi di Jerman semasa Perang Dunia I.

Dari tahun 1957-1965 Wolfgang Lotz telah dihantar ke Mesir untuk mendapatkan maklumat rahsia pertahanan Presiden Mesir, Gamal Abdel Nasser. Wolfgang Lotz sebenarnya lahir di Mannheim, Jerman , tahu berbahasa Jerman dan wajahnya menyerupai Aryan dan banyak mendapat maklumat operasi tentera Mesir pada 1965.

Membantu juruterbang tentera Iraq , Munir Redfa dan keluarganya yang belot dan lari ke Israel. Munir Redfa telah memandu pesawat MiG 21 milik Tentera Udara Iraq pada Israel. Puncanya dia didiskriminasi kerana berugama Kristian dan pembasmian etnik Urmia di selatan Turki.

Ha, itula antara kejayaan MOSSAD ni.. erm.. dan yang tak tak tahan nya itu, ramai yang masuk ke dalam negara islam melalui pintu belakang.. dengan menyamar sebagai orang islam, yang konon nya ingin membantu, tetapi sebenarnya menghancurkan.. kejam tak..??

Ada juga yang menggunakan wajah yang persis orang arab sebagai wasilah untuk mereka menembus masuk ke negara arab... macam Kamal At-tatuk..huhu.. jahat sungguh...

So kita kene beringat, jangan mudah percaya pada orang yang kita baru kenali..huhu.. jangan mudah menerima tawaran mereka.. kerana kadang-kadang ada sesuatu di sebalik sesuatu..  ya, memang kita kene sentiasa husnu zon, tapi sedikit sangka buruk itu kene ada sikit je, supaya kita ada sifat berjaga-jaga..

Kerana, orang sanggup melakukan apa sahaja untuk kepentingan diri mereka..huhu...
Ni jela yang aku dapat tentang MOSSAD ni.. dan kat luar ada jual buku pasal MOSSAD ni.. korang leh la cari dan beli.. coz aku search kat tenet ada je, buku nya...huhu....tapi ta tau la, ada jual lagi ta sekarang...huhu..

lastly, thnkz kepada beberapa sumber yang boleh dipercayai..hehe...

tolong KLIK SINI , SINI , dan SINI

K la.. .. jaga diri hiasi peribadi..

Nota mulut : selamat kan PALESTIN...
www.tips-fb.com
SILA TERUJA DENGAN LIKE ^_^

0 RENJATAN:

Catat Ulasan

PLEASE CLICK ONE.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2010 ::: NIGHT STORY :::