Keblinger

Keblinger

I made this widget at MyFlashFetish.com.

heartbeat

nuffnang

:: MANFAATKAN CUTI ANDA ::

| Isnin, 24 Oktober 2011

ASSALAMUALAIKUM..!!

BORING SEIIHHH DUDUK RUMAH SORANG-SORANG..

Eeermm… boring la pulok,bila duduk rumah duk melangut je… tak pun online..tak pun tengok TV, tak pun makan , tak pun study…ermm..

Sampai hari ini,dah seminggu dah bercuti.. duduk rumah jela nampaknya.. nak buat macam mana, nak kerja, cuti sekejap sangat,ada ke orang nak amik aku bekerja dengan cuti yang tidak sampai sebulan..?? errm… tak yah tepuk dada,dah tau dah..hahah..

Erm… kadang-kadang apajah cuti aku kali ini,bermanfaat pada diri aku..?? maybe yes dan maybe not… 50-50 la senang cerita .. kenapa pulak..??? erm.. for a many reason...

kopipes kat google...
manfaat kan cuti anda k..
Erm.. kalau ya tu adalah….

1st – aku study apa kat rumah.. *bukan nak bangga la … tapi study pon, sikit-sikit je.. bukan hanya study tentang apa yang aku belajar next sem,ada jugak aku pergi menutup tentang ilmu IT nie.. ahaks.. seronok jugak ya.. but aku pergi belajar dengan kawan aku sahaja,

Dia budak IT, so aku mintak la ajar sikit-sikit.. at-least dapat la tolong member-member kat sana nanti..huhu.. *poyo je ayat aku ni…

2nd – aku dapat tambah ilmu with is dengan cara aku blogwalking ke blog-blog ilmiah orang lain… erm.. banyak sangat blog-blog ilmiah yang boleh kita terjah… seronok juga ek,rupa-rupanya blogwalking nie..ahaks..

3rd – aku dapat membantu pada seisi keluarga aku.. ni la kowt yang penting.. yela.. aku bukan nya selalu balik rumah pun, so sekejap cuti-cuti macam nie,,dapat berjasa sikit-sikit,apa la salahnya.. tak banyak pon sikit je…*rendah diri.

4th – 4 sure aku dapat makan banyak-banyak dekat rumah, tanpa keluar duit. Coz semua di-sponsor oleh biasiswa PA-MA..ahaks.. erm..bese la duk rumah ni.makan je la…  and aku memang suka makan…muahahaha../

5th – men-join aktiviti yangberfaedah,anjuran kawasan setempat atau di luar rumah..haha.. macam pergi HIMPUN ke…hehehe.. bermanfaat kan..??

Erm.. kalau yang tak pulak…

1st – asyik berfacebook je la keje aku..erm.. ni la yang menjadi masalah.. semua orang duk sibuk mengata aku kuat ber-facebook.. yes,,memang aku suka ber-facebook pun… so what..?? erm… entah la.. aku tak tau camane nak hilang ketagihan ini.. tapi aku rasa aku tak ada la ketagih sangat..bese2 je..
Coz aku memang selalu on je Fb ni,tapi tengok jarang-jarang…hehe.. bese la tu…

2nd – jalan-jalan tanpa arah tujuan… erm.. ni pun salah satu masalah gak ni.. kadang-kadang keluar tu, tak tau nak pergi mana..pusing-pusing pastu mandi hujan ..balik… hahaha.. tu jela kalau keluar.. kalau tak tu tak la…hahha..

3rd – menonton TV…haha… ni lagi satu.. siaran kat TV memang boring-boring ek..?? even ada ASTRO,macam tak ada astro.. quite boring.. please la cerita tu yang sonok-sonok sikit.. nie cite entah apa-apa entah di tayang kan.. annoying sangat…

4th – ^___^ dah kowt..

Erm..ini la dya… yang benda aku buat tu… Cuma yang berfacebook tu actually,dy dua-dua leh masuk,kat ‘ya’ pun boleh kat ‘tak’ pun boleh.. sebab kat FB dya kana da keburukan n kebaikan.. but aku rasa banyak keburukan dari kebaikan..hahha..

So that’s why aku kata,dia leh jadi bermanfaat atau tak.. bermanfaat apabila kita nak berhubung ngn kwan-kwan kita yang jauh-jauh,merata-merata.. dia akan jadi tak bermanfaat bila kita melakukan sesuatu yang tak bermanfaat..macam keluar post, aku boring… sangat tak bermanfaat k…hehehe

So,sebenarnya,banyak aktiviti yan boleh kita buat time cuti ni.. bukan je dengar cuti,nak rehat sepuas-puasnya.. nka tido,tak nak bangun-bangun…hahha.. nak kerja la nak cari duit sikit.. apa biasiswa tak cukup ka..???

Erm.. so jadual kan cuti anda dengan penjadualan yang betull jangan tersilap langkah,nanti cuti anda akan menjadi disaster.. dan kalau yang nak keluar berjalan cuti-cuti ini, hati-hati la ya…. Kalau ada program yang bez-bez jangan lupa ajak aku k…

So korang punya cuti buat apa..?? share la ya..

Jaga-diri-hiasi-peribadi

Nota mulut : nak pergi main boling..!!~~
www.tips-fb.com
SILA TERUJA DENGAN LIKE ^_^

0 RENJATAN:

Catat Ulasan

PLEASE CLICK ONE.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2010 ::: NIGHT STORY :::