Keblinger

Keblinger

I made this widget at MyFlashFetish.com.

heartbeat

nuffnang

:: HImPunan KEsyUkuran PAerakuAn KAnuN SyaRiaH di StaDiUm KoTA BHAru ::

| Jumaat, 7 Oktober 2011

ASSALAMUALAIKUM..!!~

AGAK-AGAK ADA ORANG LAGI TAK KAT BELOG INI,LEPAS AKU POST SURAT TU PAGI TADI..

Hyeess..zaaasss… semua kipas susah mati aku sekalian..amacam mood hari ini… dah baca entry aku yang lepas belum..kalau tak baca memang kene la korang..

Erm… ke korang-korang semua dah merajuk tak nak datang kat belog ini , lagi sebab hasil penulisan aku pada entry yang lepas.. ala jangan la macam tu..tak kan merajuk..huhu..

Kalau betul la tak de orang dah nak datang sini,memang padan la muka ko daus… sapa suruh yang duk gatal-gatal tulis.. hahaa.. so what…?? Ak tulis what I;m fell that tyme je.. bukan aku tulis benda-benda tak senonoh pon. Huhu…

baner-baner



Kali ini,ak nak menulis tentang semalam actually.. aku pergi dengar ceramah kat majlis kesyukuran perakuan kanun jenayah syariah 11 kelantan yang bertemapat betul-betul kat dalam stadium Sultan Muhammad Ke-4 Kota Bharu… aku pegi ni lima orang ,aku-lutfi-safwan-nabil-shuib...

Antara penceramah yang hadir…yang pasti bukan calang-calang ok.. ada 

maaf la gmbr xclear..ni je yang ada..(nangis)

lautan manusia membajiri stadium kota bharu
Tuan Guru HJ NIk Aziz-
Tuan Guru HJ Abd Hadi Awang
Dato’ Seri Anuar Ibrahim
Prof Dr Abd Aziz Bari

Semua nya memberi ceramah mengenai hudud.. so kalau dilaksanakan kat Malaysia, macam pelaksanaannya… but benda ini telah mendapat tentangan dari pelbagai pihak yang terang seperti menolak hukum Allah ini..

Ceramah di mulakan dengan Prof Dr Aziz Bari.. erm.. dia ni kalau korang-korang semua nak tau.. dia adalah seorang pakar Perlembagaan dalam  Malaysia.. so bukan lah niat aku nak mengolah apa yang dia cakap semalam.. sebab banyak gila point nya..  

Tapi aku tertarik dengan kata-kata nya yang berbunyi :

aku kan duk depan sekali..so dapt la tngkp kat depan..itu pon tak nampak lagi..

Kata mereka (ehem2, yang paham-tu paham la) ,  HUDUD menafikan pihak mereka yang bukan islam, tetapi sebenarnya mereka (ehem2 lagi) sebenarnya yang menafikan hak orang islam untuk mengamalkan hukum HUDUD.. kerana jelas tertulis didalam perlembagaan Negara kita bahawa setiap orang mempunyai hak untuk menganuti mana-mana agama,mengamalkan nya, dan menyebarkannya..

So kenapa ‘mereka’ perlu menghalang pelaksanaan hudud..huhu… seronok dengar ceramah dari beliau..banyak input about perlembagaan yang aku dapat.. *mudah la sikit nak ulangkaji KENEGARAAN..hahah..

Seterusnya,ceramah disambung oleh Tuan Guru HJ Abd Hadi Awang , yang mana beliau juga cakap memang banyak la yang penting more to HUDUD.. beliau ini banyak mengeluarkan ayat-ayat AL_QURAN mengenai perlaksanaan hudud.. banyak dalik yang dikeluarkan oleh  nya..

Antaranya ayat pertama surah Al-MAIDAH dan juga ada beberapa ayat yang lain la..

Seronok juga aku mendengar ceramah dari beliau… penuh ilmu nya… kadang-kadang menusuk didada kata-katanya..huhu..

Erm.. then penceramah yang ke tiga..heheh… erm..ni yang sebenarnya aku nak dengar.. suka dengar bila Dato’ Seri Anwar Ibrahim ni kecek… huhu… penuh keyakinan,mantop ko… sekali dengar pasti nak lagi..hahaha.. *ko mampu..

Antara kata-katanya yang penuh dengan maksud mendalam adalah :

‘JIKA MAHU BERCAKAP TENTANG ISLAM,KENE TAHU DAHULU MAKSUD ISLAM ITU SENDIRI’ –Dato Seri Anwar Ibrahim..

Erm..dia cakap macam tu.. coz dia pelik ngn sesetengah orang yang berbicara tentang HUDUD ini mengalahkan para Ulama’.. aku tidak menuding jari pada sesiapa.. korang judge la sendiri.. kang tak pasal-pasal kene saman pulak aku…huhu

Antara lain adalah..

‘PEMBANGUNAN YANG SEBENAR ADALAH PEMBANGUNAN INSAN’

Maksudnya kat sini..whatever it is.. start from our self first.. then baru la ke bnda yang lebih besar.. macam korang nak ubah dunia,nak itu dan ini.. tpi korang pun tak de persediaan yang cukup unutk kearah itu.. boleh ke korang nak laksanakan hasrat korang..

‘TEGAKKANLAH DAULAH ISLAMIAH DIDALAM DIRI MU,NESCAYA AKAN TERTEGAK DENGAN SENDIRI NYA DAULAH ISLAMIAH DI TEMPAT KAMU’

Then belum sempat Anwar Ibrahim habis kecek… ada orang kol lutfi suruh alih kereta dia nak keluar.. kitorang park kete belakang kete orang coz dah xde parking sngt..huhu…

bersama lutfi... leaps makan kopok..
yang ni tak tau la model ke apa cite2 dak ni.

Pastu kitorang keluar la..tyme tu jam sudah menunjukkan pukul 11.30 malam…huhu.. em.. memang kitorang tyme tu dah breaks the rules la.. gila ko nak balik Nilam Puri dalam masa 30 minit.. dengan budak yang lain,tak reti-reti nak kuar lagi.. huhu..

kamera pixel tak bnyak so gmbr jadi haram camni la..

Jalan KB jem nya.. huhuh.. sempat sampai atau tak..heheh.. pandai-pandai la jawab ya..
Erm.. k la.. ni jela cerita aku untuk kali ini..  yang datang program ini..memang ramai a sangat orang..huhuhu…

K la..byee..

Jaga diri hiasi peribadi..

Nota mulut : godam lemak kat………………
www.tips-fb.com
SILA TERUJA DENGAN LIKE ^_^

0 RENJATAN:

Catat Ulasan

PLEASE CLICK ONE.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2010 ::: NIGHT STORY :::