Keblinger

Keblinger

I made this widget at MyFlashFetish.com.

heartbeat

nuffnang

:: CeriTa BAkTi SisWa EdiSI AKu : EPisODe 3 ::

| Jumaat, 21 Oktober 2011
ASSALAMUALAIKUM…

KEBORINGAN TAHAP DEWA,MENCETUS KAN PERILAKU-PERILAKU YANG PELIK-PELIK

Ahaks.. hye semua… baik-baik bangun tido je,aku terus la fikir apa yang aku nak buat hari ini.. ingat nak keluar, tapi macam tak jadi je.. so agak keboringan.. then aku ter-remember about my blog yang memerlukan aku update cerita ber-episode tu..

Ahaks.. cerita gapo ek.. korang semua kipas susah mati aku tak kan tak tau… untuk baca .. KLIK SINI (EPISODE 1) dan KLIK SINI (EPISODE 2)

Sambungan daripada ENTRY INI..

SUKANEKA

Muahaha… part yang paling happening setakat program ni.. mna tak nya.. spa yang tak suka sukaneka..??huahuaa.. even aku yang dah ala-ala muda belia nie pon,kalau sebut part-part sukaneka ni..memang feveret la…hauhau… lagi-lagi kalau game dia tu,memang havouge la… teringat zaman kanak-kanak hingusan minum ribena dulu-dulu..

gmbr sekitae sukaneka.. bju melayu tula tok penghulu..hehehe...
Dan macam-macam sukaneka la yang kitorang pertandingkan.. contohnya,rebut kerusi,tiup ballon,kutip gula-gula.. haha. Yang ini sume untuk game kanak-kanak hingusan minum ribena.. untuk orang muda belia n 4 sure untuk gugurlz je,main boling buah nyor..ahaks.. n ada la game lagi..

sukaneka lagi... ada yang rebut kerusi,tiup balon, manin boling buah nyor..hhuhu..
gmbr ngan pemenang dan adik2..

Dan untuk muda belia macam aku,boboy la maksdnya, main bola sepak kat padang MRSM TUMPAT menentang penduduk kampong… yang bez nya..main bola ni, kitorang main (*aku main ke..??) pakai kain pelikat..ahaks…

sekitar main bola kampung.. seronok tak ingat...
yang bergmbr bawah posing maut tu kau tak tau main ke tak..haha
Dan tyme ni sangat happening,ramai orang kampong yang datang main sama sekali ngan kitorang,dan orang kampong sangat-sangat la sporting…ahaks.. main-main sampai tak menang sorak… ada antra orang kampong yang sampai nak bukak-bukak baju bagai…o0o0…tapi kitorang tak bagi,coz aurat harus dijaga..*wajib k..

pemain-pemain bola kampung.. terbaik..!!~~

Dan keputusan nya,bukan muda belia ni yang menang,tapi orang-orang kampong yang dah separuh abad tu yang menang.. erm.. aku tak tau la mana silap nya,mungkin dyorang ni kurang stamina kowt tyme lawan ngn orang kampong, atau skill main tak cukup lagi..??? atau sesaje je nak bagi orang kampong menang,nak meraikan..haha….*mampu..??

Mana satu pun aku tak tahu…ehhehe… then, habis tu,masing-masing balik la ke rumah masing-masing.. yang lebih menyayat hati nya,minyak kereta Nabil telah habis..muahahah..so kene tunggu untuk orang pergi beli minyak..*tula cik Nabil,tak nak cek awal-awal.. so lambat gak la aku sampai rumah…

Sampai-sampai rumah je,nenek ajak makan pulok.. dia kata dia ada beli kuih…huhu.. so untuk tidak menghampakan harapan nenek,kami pun makan la lepas siap-siap mandi semua… nenek beli 2 jenis kuih,tapi dalm kuantiti yang banyak… erm.. so jenuh jugak la nak habis kan…  then kuih tu tak habis pun, kitorang mintak diri nak pergi masjid nak maghrib berjemaah.

So on-the-way ke masjid tu,ehwan ni memberi cadangan nak bawak nenek pergi makan kat luar lepas maghrib.. aku pun setuju jela.. then lepas maghrib, aku , kimi, amir yazid , dan ehwan 4 sure..pergi amik nenek kat rumah then kitorang pergi makan la… kat mna..?? kat pengkalan kubor…huhuh…

So kitorang ponteng kuliah maghrib la.. hekhekheke… agak lambat la makanan sampai kat kedai yang nenek bawak kitorang tu.. nenek selalu pergi kedai tu,dia kata sedap,tu yang dia bawa kitorang tu..aku rasa biasa je..hahaha…

Pastu,ak kana la-ala in charge person la kan untuk multimedia ,so agak terlewat la aku,coz malam tu ada program malam kesenian islam.. so aku solat kat rumah je,coz aku kene bawak,wayar ladtop la bagai.. dan semua tu ada kat rumah…huhu

MALAM KESENIAN ISLAM

Malam kesenian ni….kitorang hanya menjanjikan yang terbaik untuk mereka2 yang hadir.. antara persembahan adalah , pentomen-nasyid-sajak … tu jela kowt..

Sebelum program bermula,dewan telah dipenuhi dengan pelajar MRSM Tumpat,yang dijemput khas oleh saudara Khair..ahaks…*jgn marah KHAir.. then untuk tidak mengecewakan mereka.. Muaz pun buat la tayangan video istima’ kitorang masa semester dua lepas…

nasyid,penyampaian hadiah, sajak dan pentomen..itulah persembahan yg diadakan...
gmbr dicompresskan..sorry..

Dan majmuah yang mnejadi pilihan adalah majmuah 4..(coz dyorang adalah pemenang)..alright.. tayangan ni adalah untuk mengisi masa sebelum acara bermula..huhu.. then, acara yang dipengerusikan oleh saudara SHUIB,bermula..

persembahan dimulakan dengan alunan bacaan ayat-ayat suci Al-quran daripada saudara Syafiq dan Ikhwan.. then ada penyampaian hadiah untuk suka petang tadi… huhu..tok penghulu datang amik hadiah tau…. Vogue gitu…

kemudian persembahan disambung dengan alunan nasyid daripada PE-NASYID Um… fitri-zaki-fahmi-amir-ikhwan.. sedap-sedap belako suara depa ni… nanyi lagu arab satu dan lagu keluarga bahagia,,ahaks.. *mengasyikkan… kemudian ada cabuatn bertuah yang pasti.. dan cbutan kali ini,agak unik coz kitorang guna nombor plat kereta sebagai nombr cbutan..hahah…
baru bagi aku..hehehe…

pastu persembahan sajak mengambil tempat. Sajak ayah dan ibu disampaikan oleh NAJIB (presiden JTK APIUM NP). Sangat menyentuh perasaan, mabruk najib,.. nak najib lagi bagi sajak… dan aku paling suka ayat najib.. duduk kat rumah mak n ayah angkat, kami tak LAPAR-LAPAR..bese kita dengar makan tak kenyang-kenyang kan..??hehe

then ada cabutan bertuah lagi.. banyak gak la cabutan bertuah malam tu..huhuhu.. pastu, last but not least persembahan pentomen pula mengisi ruang pada malam itu..mengenai kekeluargaan..sangat menyetuh hati.. dan pelakon-pelakon yang hebat-hebat…(sayuti-ibu)(helmi-bapa)(syakur-anak derhaka)(khair-kaki judi)(safwan-tak sure dia opegang watak apa)..hahahha…. *dengar cerita ada penduduk kampong yang menangis…huhu….. betul ke tak tau..huhu

lepas pentomen kata nak nyanyi lagu remaja ramai-ramai.. tapi entah kenapa tak jadi.. aku dah semnagt nak berkaraoke.. tapi tak jadi… harus nangis aku dyam-dyam… then program menutup tirai tepat jam 10.30 malam.. sangat seronok malam tu…

then kitorang semua pulang ke rumah masing-masing… sementara aku dirumah..bersembang dengan nek yam,menunggu kepulangan whwan yang tak reti-reti nak balik,even dah pukul 12 malam…. Aku sembang-sembang sambil makan kuih petang tadi…hehe n nenek wat aiar the nipis but full with love.. like it..

then tyme tu aku dh nak tido dah,nenek pun sma..then ehwan balik.. bila ehwan balik je..nenek terus panggil kami berdua,nak bagi something kata nya.. tengok2 dia nak bagi kami hadiah sebagai tanda ingatan.. sangat menyentuh hati tyme ni…. Nenek siap nangis lagi.. bagi ucapan..nenek kata : nenek tidak ada pape nak bagi,nenek taka da harta,ni jela yang nenek mampu….wwwwaaaaaaa sedih wwwwooo…

gmbr paling sopan pernah aku ada.. kain pelikat,berkopiah...huhu.. terharu..~~moga kekal...
mauhauahahaha

nenek pesan lagi suh belajar rajin2… dan yang paling penting,jangan melupakan dia kat sini… huhu..aku nak nangis but tahan dulu,coz tak nak bagi keadaan makin worse…huhuh.. then sebelum tido,nenek cakap,esok masa balik jangan cakap apa-apa,terus je balik..sambil air mata nenek mengalir… tersentuh hati aku ketika itu…..huhu.. ehwan juga.. aku tau ehwan crying that night.. but aku malas nak tanya2…huhu..

k la ,untuk cerita hari terkakhir.. korang nanti kan ek. Lebih sedih dah drama…huhu…

jaga diri hiasi peribadi..

nota mulut : teringat nenek,apa la yang dia tengah buat pagi ni…..

www.tips-fb.com
SILA TERUJA DENGAN LIKE ^_^

0 RENJATAN:

Catat Ulasan

PLEASE CLICK ONE.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2010 ::: NIGHT STORY :::