Keblinger

Keblinger

I made this widget at MyFlashFetish.com.

heartbeat

nuffnang

CerITa BAkti SiSwA EdiSi Aku : EpiSodE 1

| Isnin, 17 Oktober 2011
ASSALAMUALAIKUM…!!

SETELAH BERJAM-JAM AKU MENJADI PENGHUNI BAS MAHLIGAI,AKHIRNYA JUGAK KAT KAT RUMAH..

Muahahaha…erm… hye semua kipas susah mati aku.. amacam ada rindu ke sama aku..?? yela dah lama gak dah la tak mengupdate belog… aku pergi berprogram BAKTI SISWA kat tumpat selama tiga hari la…

Then seperti yang telah aku menjanji kan pada korang bahawasanya,aku akan mencerita kan tentang program ini..*eceh-eceh-eceh ayat tak boleh nak lagi gempak agaknya…

and untuk cerita program bakti siswa ni.. mungkin aku akan buat by episode la kowt.. yela gila ko nak cerita panjang-panjang,aku ni pantang menaip,ada jela yang nak diceritakan… kang tetiba sedar kang,dah tak leh nak post,coz overlimit.. hauhauha…

banner program..


erm..and now ramai dah,sudah menulis di belog masing-masing cerita pasal bakti siswa ni,macam NAJIB dan SYAFIQ.. erm..macam2 kisah yang ada.. dan walaupun dyorang dah update pasal bakti siswa ni,aku nak jugak update,even korag dah tau cite… haaha…

so korang baca tu jangan sampai termuntah-muntah pulak.. dan itu kisah dyorang and now ini kisah aku…muhahahaha…

kisah dimulakan dengan perjalanan pagi tu..haha.. aku bangun agak awal,coz mengenangkan barang untuk pergi bermalam di rumah mak , ayah , nenek angkat belum siap dipacking…ahhaha..*malas tahap dewa… pastu perjalanan yang sepatutnya dimulakan jam 8.00 pagi, ter-delay la pulak..

pasal kami semua la..lambat sngat berkumpul kat depan..hahah…tapi aku tak,aku tak naik bas.. aku naik kereta kancil dengan nabil n khair.. dengan harapan naik kereta,leh la singgah mana-mana dulu nak makan.. tpi yang hadooo… dyorang juz singgh beli kuih je..*kuih kalau xweird xpe..ni weird sgt..(tangis dalam redho)

then perjalanan dari Nilam Puri ke Tumpat ambil masa dalam 40 minit cam gitu la… it’s depends on traffic actually,kalau ok,cepat la smpi,kalau bnyak kereta tak ingat lambat la ckit…

jadi kami bertolak kul 8.20 pagi dri Nilam Puri,dan sampai-sampai Tumpat pukul 9.00 plus minus.. coz singgah pergi beli makan tak campur lagi sesat coz cari jalan ke masjid tak jumpa.. actually isi-isi dalam kereta tu tak penah pergi ke masjid tu,Tumpat ut penah la pegi..tapi masjid yang menjadi port kitorang tu,xjumpa..

jenuh la Tanya-tanya orang,dah la agak kurang paham kecek kelate.. tapi nak buat macam mana.. aku ha ha je la…hahaha… tapi Alhamdulillah,berkat usaha dan tawakal,sampai jugak la kat masjid tu,selepas semua orang dh sampai..*pengsan..

sampai-sampai je kat masjid,tengok semua orang sibuk melakukan persiapan yang sepatutnya,pasang banner la,siap kan makanan, ada yang dah mula bermesra dengan orang kampong.. with is ia,satu petanda yang baik,dimana orang kampong menerima kami seadanya..

dan aku mula kan la resepsi busy aku..*berlakon je… pasang layar la,duk cari extension wire,pasang LCD, pasang ladtop.. tyme ni jugak la..nak edit nama anak angkat.. nak cut video.. sume nya dibuat dalam satu keadaan,dalm detik saat yang berbeza.. tpi Alhamdulillah,semua BERES…~~

MAJLIS PERASMIAN DAN PENYERAHAN ANAK ANGKAT

Tyme majlis ni berlangsung..alhamdulillah aku sebagai multimedia dapat siapkan semua perkara-perkara yang dibwah bidang tugas aku.. *syukur.. Yang special nya tentang mjlis perasmian ni.. ada tiga bahasa tu… BM / BI / BA …. Dan pengacara jugak hebat2 wwwwooo.. untuk Bm (amir yazid) / BI (atikah aziz) / Ba (ofcz shauqi)..mmuuuahahahahhaa.,..

1 -barisan VVIP
2-ketika perasmi (xingt nama) berucap..muahuaha
3-wajah peserta riang menerima keluarga angkat
4-wjah peserta muslimat.

dan program ini dirasmikan oleh penolong ketua jajahan tumpat,apa entah nama dia.. dia ni datang last minute.. sepatutnya dirasmikan oleh HJ SERUDIN (ketua jajahan tumpat) tp dya tak leh datang so yang penolong dia la datang..

Erm..macam-macam la dia cerita,since macam mana dia belajar tyme sekolah dulu..n bla bla bla bla bla….. pastu penyerahan anak angkat…huhu.. part ni agak lawak..macam-macam kerenah orang-orang kampong merangkap mak ,ayah, nenek angkat kami semua.. adayang tak ingat nama,ada yang bila panggil,wat tak tau je.. ahaks….

1 (gmbr besar) - keluarga ngkat shuqi n zaki
2 - MC kita..amir dan atiqah

ni la mak angkat kami..muhahaha
Bese la tu.. dah tua-tua ni… jeng-jeng.. korang mesti nak tau mak , ayah , nenek angkat aku sapa kan.. aku tak dapat mak o ayah angkat.. tapi aku dapat nenek angkat.. MEK YAM nama dia..huhu.. aku bersama EHWAN ZULKIFLE.. actually dia yang pilih MEK YAM ni selaku nenek angkat kitorang.. dan seharusnya aku pasrah dengan keputusan itu… muahhahahaha….

1- orang2 makan xingt orang lain..hahaha
2-perasmi menerima hadiah dri pengetua KKNP
Pastu ada makan-makan sikit..then kitorang semua balik ke rumah mak , ayah ,nenek angkat masing-masing.. aku bersama ehwan , harus berjalan kaki kerumah nenek…huhu.. nasib la tak jauh sangat..huhu…

Pastu sampai-sampai dekat rumah,nenek tunjuk la kami punya bilik.. wwwaaahhh.. dia punya bilik gojes tak ingat…huhu..kemas la orang cakap..

Erm..nenek ini,tinggal sorang kat rumah.. anak-anak dia duduk kat KL bersama keluarga masing-masing.. *tu je boleh cite.. yang laen secret admire ok…muahahaha…

So B4 zohor tu,kitorang saling selidik-menyelidiki antara satu sama lain.. yela nak la jugak tau kan..haha..macam-macam la kitorang cite.. nak tau cite,nanti datang bilik ek..hehehe….

Lepas zohor sampai ke maghrib,program bebas la,means beramah mesra bersama keluarga angkat memasing.. aku n ehwan macam bese la sembang-sembang ngn nenek tu.. sampai-sampai ke zaman jepun pun la ehwan ni nak Tanya.. ada ke patut..??

Then b4 asar tu, rehat la kejap…( zzzzzzz )

Pastu lepas asar..kitorang pergi bawak nenek pergi pantai Seri Tujuh.. ala dekat je dari kampong tu.. mula-mula nenek bwak n BELANJA kitorang pegi minum air nyor (kelapa) kat food court kat ctu..*wah kelas ko jah,ada food court..

Pastu baru la pergi pantai,dari timur sampai ke barat si ehwan ni bwak.. dia siap pusing-pusing timur ke barat dekat doploh kali kot..haha.. pastu kitorang pergi tengok pameran ular,actually xde la pameran snagt pon,ada orang jual ubat @ minyak dari bias ular kowt.. entah aku pon xsure…

tyme jalan-jalan ngn nenek kat pantai..tyme ni makan jagung bakar..mauhauahua

Then nak balik,,,nenek belanja lagi,…JAGUNG BAKAR.. yummmmyy..feveret tu jah… then kitorang makan sambil-sambil ambil angina laut..huhu.. yang dak-dak lain ada yang pegi main bola,ada yang menghirup udara pantai bersama keluarga angkat masa tu..bebas la katakana.. so lantak hang pa la nak wat apa-apa pun…huhu…

Dalam kul 6 lebih camtu kitorang balik la, coz nak pergi beli makanan kat kedai untuk makan malam,nenek tak nak masak…muahauaha…nanti tak habis…ehhehe..*aku kan makan sikit je… so pergi la beli kat kedai depan simpang tiga tumpat..*korang macam tau je…

Then balik2 rushing2 la nak mandi la siap diri la.. huhu.. pastu pegi masjid untuk maghrib Jemaah.. lepas maghrib ada kuliah maghrib yang disampaikan oleh USTAZ MAHYUDIN .. banyak jugak input yang dilontarkan..huhuh…. seronok sangat dengar ustaz ni bagi kuliah maghrib..huhu..

FORUM SELAMI HATI MEMBIMBING DIRI

Alright,forum ini,disampaikan oleh encik FATAH dan sapa ek lagi sorang..???*kenapa aku leh tak ingat ni… tapi yang sorang tu akauntan la.. dan dua2 orang ahli panel ni,dua-dua ni bersahabat.. harus.. dan di-moderate-kan oleh SHUIB SHUKOR…

ahli-ahli panel forum.. dan moderator shuib...

Seronok memang seronok..tp macam ada sikit terkeluar tajuk tentang isi-isi yang dilontarkan oleh ahli panel.. ak tak tau la,slah moderator yang tnya soalan ke o ahli panel tak paham soalan ke,o aku sendiri yang tak paham tajuk…

Tajuk salami hati membimbing diri.. pastu tetiba jawapan ahli panel macam mana nak mendidik anak-anak..?? apa kes..? aku salah tafsir ke ni..?? tolong betul kan o terangkan…. Pleezzz….

Hehehe… then tepat jam 11 habis program… aku n my nenek serta ehwan balik la kerumah…. Makan dulu,coz nasi yang kitorang beli tadi tak makan lagi… mmg dh jnji nak mkn lepas program.. so makan la…. Tpi nenek makan lewat ckit..coz nabil pon ada gak malam tu makan ngn kitorang bersama2…nenek ajak…huhu

Pastu tido…b4 tido ada la sembang-sembang kejap…huhu……

So untuk second days…. Akan cerita lagi.. ni pun dah bnayak sangt ni..gmbr lagi..hehehhe…

Gmbr terpaksa di-compress-kan,coz terlalu bnyak..

lastly..ofcoz gmbr aku kat pantai tujuh..lepas kenyang makn jagung bakar..hahaha...

So jaga diri hiasi peribadi..

Nota mulut- dah hbis details kot ni..






www.tips-fb.com
SILA TERUJA DENGAN LIKE ^_^

0 RENJATAN:

Catat Ulasan

PLEASE CLICK ONE.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2010 ::: NIGHT STORY :::