Keblinger

Keblinger

I made this widget at MyFlashFetish.com.

heartbeat

nuffnang

:: 11 GolOnGan AhLi NeRaKA ::

| Selasa, 18 Oktober 2011

ASSALAMUALAIKUM…!!

DI PAGI-PAGI YANG MULIA NIE,MENCARI SAAT-SAAT MANIS UNTUK AKU UPDATE BELOG NIE…BOLEH??

HYE..semua kipas susah mati aku ..and now Alhamdulillah,.setaiat hari nie..dah ada tjuhplohsatu orang yang telah menjadi kipas susah mati belog aku ni.. tapi aku tau ramai-rami lagi yang kat luar sana yang baca blog ni,tapi segan-segan kambing nak jadi aku punya kipas susah mati..

Tidak mengapalah,itu hak masing-masing,but aku berharapa la sangat,korang semua yang baca blog aku ini,dapat menjadi sebahagian aku punya kipas susah mati… dan kepada sesiapa yang telah memasukkan blog ala-ala tak semenggah ini,kat dia punya blog list…

sila bg tau aku di mana-mana ruangan, kat ruangan komen ke,shout box ke.. coz aku nak memebalas budi baik korang dengan meletak korang punya blog juga ke aku punya bloglist…huhu..

ok..aku hari ni bukan nak cerita pasal bakti siswa.. tu nanti…tengah hari sikit ke aku update..kang korang muntah hijau semua nya,asyik baca pasal bakti siswa..huhu..

today aku nak cerita mengenai GOLONGAN AHLI NERAKA..ada 11 semuanya..*ni setakat yang aku baca la.. kalau lebih tu tak tau la.. sebeb ini semua sebenarnya,adalah rahsia Allah,dan Allah ada juga la bagi tahu kat kita jika kita wat dosa CONFIRM masuk neraka right..??

dan dah banyak juga la blog yang share bnda ni.. tapi aku nak share gak kat aku nya blog mana la tau,aku nya kipas susah mati tak baca agi kan…jadi mari kita sama-sama baca dan hayati benda nie,kemudian muhasabah diri kita kembali dimana kita berada sekarang…

thankz pakcik google.. ihsan dia nie..

11 GOLOGAN AHLI NERAKA

Firman Allah swt dalam surah al-Naba ayat 18:-
 

"Yaitu hari (yang pada waktu itu) ditiup sangkakala lalu kamu datang berkelompok-kelompok."
 

Adalah diriwayatkan bahawa ayat yang tersebut diatas pernah ditanyakan
 oleh Saidina Muaz bin Jabal, katanya, "Ya Rasulullah, apa maksudnya ayat ini?" Maka Rasulullah saw menangis sebelum menjawab soalan tersebut kerana inilah yang selalu dibimbangkan oleh baginda. Lalu bagindamenjawab: 

"Ya Muaz, umatku kelak apabila bangkit dari kubur akan menjadi 12
 golongan. Sebanyak 11 golongan akan memasuki neraka dan hanya 1 golongan sahaja yang akan memasuki syurga. Adapun 11 golongan yang memasuki neraka adalah seperti berikut:-

1.
Mereka yang tidak mempunyai kaki dan tangan.                                                                               
Ini adalah kerana mereka suka menyakiti hati jiran tetangga. 

2.
Mereka yang menyerupai babi.                                                                                                         
Ini adalah balasan bagi orang yang suka melengah-lengahkan solat lima waktu. 

3.
Mereka yang perutnya besar seperti gunung dan dipenuhi dengan ular dan kala.                          Inilah balasan bagi mereka yang enggan mengeluarkan zakat. 

4.
Mereka yang keluar darah dari mulutnya.                                                                                        Inilah balasan mereka yang berdusta. 

5.
Mereka yang berbau busuk seluruh badannya.                                                                                 
Ini adalah balasan mereka yang mengaut keuntungan dalam jual beli atas penipuan. 

6.
Mereka yang dicincang-cincang pada tengkuk dan bahu.                                                                
Ini adalah balasan mereka yang menyaksikan maksiat atau perbuatan jahat. 

7.
Mereka yang keluar dengan tidak berlidah dan keluar nanah dan darah dari mulut.                         
Ini balasan mereka yang tidak mahu menyaksikan kebenaran. 

8.
Mereka yang keluar dalam keadaan terbalik iaitu kepala dibawah dan kakinya keatas.                     
Ini adalah balasan mereka yang berzina serta mati sebelum bertaubat. 

9.
Mereka yang berwajah hitam, bermata biru dan perutnya penuh api.                                             
Ini balasan mereka yang memakan harta anak yatim secara zalim. 

10.
Mereka yang kulitnya penuh kudis dan penyakit2 lain yang menjijikan.                                        
Ini adalah balasan mereka yang berani melawan kedua ibu bapanya. 

11.
Meraka yang buta matanya dan hatinya, giginya seperti tanduk, bibirnya berjuntai hingga keperut, dari perut dan pehanya keluar kotoran.                                                                                  
Ini adalah balasan mereka minum minuman keras. 

DAN SATU GOLONGAN YANG MASUK KE SYURGA IALAH: 

12.
Mereka yang wajahnya bagaikan bulan purnama, berjalan di atas titian Mustaqim pantas seperti kilat                                                                                                                                      
 Ini balasan orang yang beramal salih dan menjauhi maksiat serta mendirikan solat lima waktu dan mati dalam keadaan bertaubat." 
(kopi pest daripada doc Fb )

dan macam-macam keadaan daripada pelakuan mereka semasa di dunia.. dan nabi Muhammad SAW juga pernah menceritakan ketika peristiwa ISRA’ dan MI’RAJ, nabi telah melihat pelbagai jenis golongan,dimana ada yang memotong lidah nya berulang-ulang kali akibat daripada perbuatan menipu dan banyak lagi…

dan jika kita tengok sekarang ni.. tanda-tanda ni dah jelas terdapat kat atas muka bumi ini.. jadi tugas kita semua sebagai khalifah Allah,untuk menyampaikan dan membantu saudara-saudara kita yang lain supaya bertaubat dan tidak terus terjerumus dalam kancah dosa…

wallahu’alam… maaf sekirarnya ada yang tersilap..aku juga manusia biasa.. mari kita sama-sama muhasabah diri kita… sama ada kita berada dalam 11 golongan itu,atau kita di golongan yang 12…

yang mudah berpuas hati dengan keadaan diri.. kerana hati manusia ini mudah berubah-ubah.. jadi tetapkan lah pendirian dan iman kita untuk tidak kembali kepada dosa… dan ingat lah bahawa syaitan itu sentiasa mahu menyesatkan anak adam…

jaga diri hiasi peribadi..

nota mulut : semoga aku tidak terjerumus dalam 11 golongan itu..insyaAllah..

www.tips-fb.com
SILA TERUJA DENGAN LIKE ^_^

0 RENJATAN:

Catat Ulasan

PLEASE CLICK ONE.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2010 ::: NIGHT STORY :::