Keblinger

Keblinger

I made this widget at MyFlashFetish.com.

heartbeat

nuffnang

:: BeTuL kE KuKu AnGgOtA YanG KitA WaRisI DarIpAdA SyurGA ::

| Selasa, 11 Oktober 2011

ASSALAMUALAIKUM..!!

ERM…AKU DAH SESAK DAH DENGAN SIKAP KO..

Erm…hoollaaa.. kepad semua all of my kipas susah mati… erm..amacam korang hari ini.. yang kerja tu selamat la pulang berkerja ek.. yang ngh study tu, lepas baca belog aku ini.eloklah korang pergi sambung study korang tu.. lagi-lagi yang ambil SPM tu..

Seharusnya korang pergi study k… dah tak lama lagi exam dah ini..huhu.. erm .. n 4 sure aku suruh-suruh korang pergi study ini.. aku dah habis exam dah..bru je habis hari ini tepat jam 4.30 petang tadi habis.. last but not least la… exam nahu dan sorof…

Nest semester of coz n 4 sure ada exam lagi..  so untuk diri aku,tak payah nak gembira sangat periksa dah habis… result tak keluar lagi,jangan nak over sangat hu-ha-hu-ha ko ya….
Ehem-ehem..  kali ini nak story la sikit pasal..  

“anggota yang kita warisi daripada syurga”

Actually entry ini … aku buat coz ustazah tyme aku darjah lima dulu cerita-cerita kat aku o kami (rakan sekelas), tyme dalam kelas dulu.. nama ustazah tu ustazah haslina,o nama glamour dya ustazah elin…*ko mampu ada nama glamour la bagai..

But until now, aku masih tak dapat kesohihan cerita ini… erm.. tapi tujuan aku menceritakan adalah kerana,untuk tau kesahihan la.. ya la .. mana la tau kowt-kowt ada antara u’ollss my readers o my kipas mati sekalian ada yang mengetahui tentang isu ini.. boleh la share-share kan..

Erm..menurut kisah yang telah dicerita kan oleh ustazah aku tadi.. anggota yang kita warisi daripada syurga adalah –KUKU-…

A’ah..kenapa?? korang terkejut..??? yela, aku dulu-dulu tyme ustazah aku Tanya dulu..nak dekat semua anggota tubuh badan luar dan dalam,habis aku sebut.. lagi-lagi ustazah aku pancing dengan duit kaler biru…

Wwwooo..tyme tu duit kaler biru tu berharga wwwwooooo….. sekrang pun jugak..~~ pastu.. kuku tak de la pulak terkeluar dari mulut aku.. coz tyme tu tak tau pulak yang kuku ini pun dikira anggota badan… muahahaha..
potong kuku.. janga duk panjang2 kuku tu..
*gmbr ihsan FB*

Erm,kenapa kuku..?? bukan hidung ke?? Mulut ke..?? gigi ke..??

And seperti yang korang semua boleh tengok la kan.. kuku ini.. dia macam lain daripda yang lain.. dr segi warna pun sama… lutsinar gitu… siap boleh Nampak daging kat dalam lagi.. kalau anggota kita yang lain kan.. tula ustazqah aku cakap.. terngiang-ngiang lagi kat telinga aku.. so dulu-dulu ala-ala tak tau benda kan.. so terima je la bulat…

Tak penah pun nak wat research bagai… erm…. So kalau betul  benda ini la kan…
Huhu.. baik korang tengoo usha jap kat kuku kaki dan tangan korang..??/ eeeeiiiwwww,,hitam nya..panjang.. siap ada cekam lagi..!!~~

Korang seharusnya menjaga kuku korang ini.. yela warisan syurga ini… takkan korang nak biar dia berdaki je… bukan aku kata anggota lain tak yah jaga, kene jaga gak..but kuku tu bagi more sikit la…huhuhu..

Erm… aku penah merasa la bela kuku panjang selama sebulam.. tak de la panjang mana,tapi panjang jugak la… memang la kalau aku tak bersihkan dalam masa sehari itu.. memang mudah la sangat kotoran-kotoran degil tu nak menghinggap kat kuku aku..

Macam dah tak de tempat lain dah.. pastu aku penah baca gak.. kalau kuku kita ini panjang, berbondong-bondong la setan tu duk bergayut kat kuku-kuku korang yang panjang tu…

Erm..korang pernah dengar tak,ada orang dia wat rekod untuk diri dia,dengan membela kuku dengan tersangat la panjang tak ingat.. bukan setakat kuku tangan,kaki pun sama.. cuba korang bayang,macam mna dia buat kerja seharian dia.. 

Aku baru panjang sikit pun dah susah nak makan la menulis la… ini panjang yang over then macam mana nak berjalan..???? adakah dia berjalan berundur..??? huhu.. tak cukup dengan itu lagi, berjuta-juta dosen la setan tu duk bergayut kat kuku dia.. gembira setan tu..

Nasib baik la yang bela kuku tu,org kafir..kalu orang islam tak tau nak cte apa la… erm.. lagi satu yang aku nak cite pasal kuku ini adalah,bila bab nak potong kuku..

Bab ini la paling aku malas sekali.. coz aku ini tak reti la pulak nak ketip-ketip kuku bagai..kalau ketip kuku je,mesti la herot berot kuku aku jadi nya…  lagi-lagi kalu ketip kuku tu duk ada key cen angry bird bergayut-gayut.. bila nak ketip kuku je.. muncung angry bird tu yang duk hulur dulu…

Aku dah confiuse ak nak ptong kuku aku ke,o nak potong muncung angry bird tu..huhu…

Erm…untuk maklumat lanjut korang mengenai camane nak jaga kuku dari sudut yang lebih islamik..<>

So aku rasa,tak payah la korang nak bela kuku bagai..tak cntik pon.. buat luka badan je.. yela bese nya korang garu-garu guna kuku kan.. so nnt kalau kuku panjang.. luka la nanti badan korang.. tak gitu..??

So..betul ke KUKU adalah anggota yang manusia warisi dari syurga.. wa’allhu alam…
Kalau mana-mana yang ada info tu..boleh la share ya…

Jaga diri hiasi peribadi..

Nota mulut : nak balik awal…~~
www.tips-fb.com
SILA TERUJA DENGAN LIKE ^_^

2 RENJATAN:

{ Unknown } at: 11 Oktober 2011 pada 2:56 PG berkata... [GATAL NAK KOMEN]

menarik2... huhu
aku tak penah pulak dengar kuku dari anggota dari syurga
cuma nak kongsikan, aku penah terbaca, kan kuku kita ada macam benda putih separuh bulat tu kan? sesetengah orang takde, bermaksud kuku dia masuk udara.. yang aku baca laa~

{ Rafqa firdaus } at: 11 Oktober 2011 pada 4:41 PG berkata... [GATAL NAK KOMEN]

o0o0o0...yg putih kat tengah2 tu kan.?? o0o0o0..

klu ikut zman kecik2 dlu..benda tu bermkna berapa bnyk awek yg mint kat kita..mngikut kiraan bnda putih tu..huhuhu...

Catat Ulasan

PLEASE CLICK ONE.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2010 ::: NIGHT STORY :::