Keblinger

Keblinger

I made this widget at MyFlashFetish.com.

heartbeat

nuffnang

:: CERITA BAKTI SISWA EDISI AKU : EPISODE 5 (AKHIR) ::

| Selasa, 25 Oktober 2011

ASSALAMUALAIKUM…!!~~

MOOD NAK HABISKAN CERITERA.

Hhyyeeee..uuoolllsss… apa cerita hari ini.. ahaks… baru teringat hari ini hari cuti kan.?? Cuti gapo..?? CUTI DEEPAVALI.. ehemm… so kepada semua readers aku yangv menyambut perayaan ini.. aku dengan sebesar hati nya mengucapkan HAPPY DEEPAVALI VATEKEL (betul ke aku eja ni,gasak,asal ada bunyi sudah)..ngehngehngeh…

Erm.. hari nie aku nak membuat episode akhir tentang CERITA BAKTI SISWA EDISI AKU.. ahaks.. sebelum nie ada episode 1 / episode 2 / episode 3 / episode 4 .. so kepada mana-mana yang ketinggalan untuk membca entry ini,klik je kat episode-episode tu, nanti keluar sendiri…heehe..

Dah lama jugak aku kepam entry ini,yela dah banyak sangat idea aku nak menulis nya..heheheh…. ok,skang kita tengok macam mana pengakhirannya k..

SAMBUNGAN DARI ENTRY INI..

Erm..selepas habis pusing-pusing kampong memberi sumbangan pada mereka yang memerlukan.. aku dan ehwan bercadang nak pergi beli hadiah untuk nenek sebagi tanda kenangan ,nenek kan dah bagi kitorang hadiah…

At the same time,si FITRI n KHAIR pon nak pergi beli hadih tu.. so dah elok sangat la tu… at last,bukan kami 4 orang yang pergi,NAJIB dan LUTFI pon pergi gak..sumbat la kereta dengan 6 orang….muahahhaha… kitorang pergi beli hadiah dekat pekan TUMPAT..

Jauh juga la dari kampong TUJUH,tapi dengan semangat yang berkobar,pergi jugak la.. sampai-sampai je dekat sana, ak rsa pasaraya tu baru bukak kowt,coz tengok barang-barang dia tak banyak sangat la,but ok la..

Mula-mula ak decide dengan ehwan nak beli pinggan mangkuk la..tpi disebabkan kat rumah nenek dah bnyak sanagt benda-benda tu sume..last-last kitorang beli penapis air. Ahak..hraga taka da la mahal snagt.. bawah rm50 je..ahaks.. aku share la ngn ehwan… so tak ada la terbeban sngt KOWT..hehhe

Then,sume orang kata besar nya la hadiah.. bertuah nenek dapat anak-anak angkat macam kami.. -_- .. terkesima… tapi hadih tu memang besar la..hehhe..

Pastu gerak balik la.. then kitorang sembahyang dekat madrasah yang dekat dengan rumah FITRI, KHAIR , LUTFI, NAJIB dan NABIL serta AMAR.. *wah kalau boleh sume nama aku nak masuk… lepas solat baru balik rumah nenek,tapi hadiah tak bawak lagi,konon-konon nak bagi surprise la bagai…

Erm..balik-balik je rumah terus makan,aku dah terlambat untuk buat video..banyak lagi nak kane tambah.. coz upacara perasmian penutup pukul 3 (dalm jadual) tapi aku baru nak mula balik buat video around pukul 2 macam tu..



keadaan orang-orang kampung.. senyum gembira..
Mana nak sempat,conform-confirm aku kene pergi awal,coz nak set up barang lagi.. then nak kemas barang lagi , nak siap-siap diri lagi.. wwwaaaaa… tension ma…. Tapi nasib baik berkat kesabaran dan usaha aku,,, Alhamdulillah…

MAJLIS PERASMIAN PENUTUP.

Actually,aku dah dtg awal jugak la,coz nak kejar masa,even dah pukul 3 camtu.. aku ingat aku paling lewat,rupanya ak antara yang terawal.. what da…. Mengikut tentative sepatutnya program penutup berjalan pada jam 3 petang.. tapi entah macam mna delay..ahaks..

Pukul 3.40 baru start.. erm..tak apa la.. aku dah set up baik punya.. hekhekheke… program dimulakan dengan celoteh 3 pengacara..ahaks.. yup, tiga pengacara. AMIR YAZID yang menggunakan kebolehan bakunya bertutur dalam bahasa melayu, FATIN SHAHIDA yang menggunakan skil-skil English dalam pertuturan (tapi dia cakap omputih mmg bez la).. dan SHAUQI yang menggunakan bahasa arab sebagai bahasa pengucapannya..

Kemudian majlis disusuli oleh bacaan doa oleh YDP MPP , MOHD NABIL (famous amous nabil,banyak kali aku sebut nama dia).. then disusuli pula oleh ucapan pengarah program AHMAD AQIEL yang tidak hent-henti mengucapkan ucapa terima kasih kepada penduduk kampong,dan ucapan nya seperti ucapan seorang DJ…~~

Kemudian ucapan oleh TOK IMAM MASJID KAMPUNG TUJUH.. yang di dalam ucapan nya,menunjukkan perasaan gembira dan terharu dengan imej yang kami bawa sebagai pelajar ISLAM… dan dia memohon maaf , kerana prasangka buruknya pada awal program ini mahu dijalankan.. heheh..

ni la gmbr akhir program..sume ada..  tpi spa yang tak ada dalm gambar angkat keyboard...
Last but not least,ucapan penutup oleh PENGETUA KOLEJ KEDIAMAN NILAM PURI , USTAZ HAZRUL BIN MOHD SALLEH… beliau juga mengucapkan tahniah dan ucapan terima kasih yang tidak terhinga kepasda penduduk kampong dan  peserta diatas komitmen dan kerjasama yang diberikan kepada program..huhu….

Then program dihentikan seketika kerana memberi laluan pada azan dan solat asar …..

^___^

Kemudian,selesai sahaja solat, ada sedikit tayangan video yang aku buat sepanjang program..hekhekehke…

Video ini boleh korang tonton di YOUTUBE.. KLIK SINI.. (kalau korang nak tengok je,nak download boleh tapi kene ada IDm ) but kalau korang nak download terus korang KLIK SINI ..

(aku try upload dalam nie,but tak boleh) doploh jam tunggu,cam tu je...

Semasa penyangan video tu..mulanya agak hambar..tetapi apabila masuk time sukan.suma orang gelak coz lawak tengok pakcik-pakcik ni main bola..muhahahaa…. tapi ok la.. memang bez sangat.. dan aku rasa video yang aku watt u bez la..

Tayangan video dalam 10 minit je..lepas tu ada pemberian atau sedikit cenderahati kepada semua mak , ayah , nenek angkat… bagi penden je.. huhu…. Then selesai semua dah , majlis pun bersurai…. Lepas tu semua orang pergi kat tangga masjid untuk tangkap gambar beramai-ramai..sebagi tanda kenangan..hehe…

Lepas itu,sedang semua orang berpeluk tampar dengan adik beradik , mak , ayah , nenek angkat masing-masing.. aku masih sibuk dengan dunia aku.. aku sibuk mengemas barang-barang peralatan multimedia,untuk tidak ada satu pon yang tertinggal…huhu..

tyme nak balik....
Then baru lah aku pergi kepada nenek… dan sembang-sembang pastu baru bagi hadiah yang kitrang beli tengah hari tadi…huhu… errm… nenek macam nak nangis je.. tapi mungkin dia hold dulu la kowt.. so dia tak nak nangis..ngeh ngeh ngeh..

Lahi pun dengan keberadaan amir yazid kat situ,memang tak nangis la nenek tu… dah dia ayik nak bercerita je..ehhehe…. tidak lama kemudian,bas pon sampai… erm..

Kami yang lelaki sepatutnya naik bas UM,coz masa pergi hari tu, perempuan naik bas UM. So balik tukar la kan.. tapi perempuan kata diorang ramai,.. lelaki ada bawak kereta, moto… so bagi la perempuan naik bas UM.. erm… so kitorang mengalah la.. perempuan kan.. kata gentleman..eheheh…

Keadaan menjadi semakin sedih apabila,terdapat mak angkat seakan tidak mahu melepas kan anak-anak angat mereka pergi.. itulah dia..jika ukhuwah yang terjalin atas dasar ISLAMIYAH..walau dudk seketika pun,sudah merasa seperti lama kita bersama..huh.. sayu je apabila teringat kisah itu..huhu..

Memang itu lah ukhuwah fi llah…huhu… then dalam pukul 6 macam tu,kami pun berangkat pulang meninggalkan kampong tujoh dengan membawa seribu satu kenangan manis bersama,dan berhasrat untuk pergi sekali lagi ke sana jika mempunyai kelapangan…huhu….

Malas nak cerita dalam perjalanan balik..  pakcik driver bas ikut jalan jauh,dia bawk kitorang pusing tumpat tengok segala patung yang ada.. dari sekecil-kecil patung,sehingga ke besar-besar patung…..huhu..

Then sampai Um dalam pukul 7.45 malam..huhu.. penat tapi berbaloi…

Done cerita bakti siswa…. Walaupun sudah seminggu lebih berlalu,tetapi keseronokan nya masih jelas terasa.. dan tok penghulu kampong telah meng-invite kami (peserta-peserta baksis) kedalam group persaudaraan anak kampong tujuh.. nampaknya,memang kami diterima baik oleh orang kampong..

Btw.. thnk to all of orang kampong kerana menjayakan program ini sampai berjaya sungguh bagi aku.. dan cacat cela tu biasa la, manusia tidak ada yang sempurna… dan jangan pernah serik terima kami lagi ok..hehe…

last but not least..bmbr aku bersama nek yam dan ehwa..kenangan giiitteewww... (knp ak tak bukak mata)
Ok la entry nip on dah stok cecah lantai punya.. ak benti dulu k..

Lot’ of love..

Jaga-diri-hiasi-peribadi..

Noita mulut : akhirnya sempurna…

www.tips-fb.com
SILA TERUJA DENGAN LIKE ^_^

0 RENJATAN:

Catat Ulasan

PLEASE CLICK ONE.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2010 ::: NIGHT STORY :::