Keblinger

Keblinger

I made this widget at MyFlashFetish.com.

heartbeat

nuffnang

:: CeRiTA BakTi SiSwA EdiSi AKu : EpiSOdE 2 ::

| Rabu, 19 Oktober 2011
ASSALAMUALAIKUM…!!~~

DUDUK RUMAH SAJE LA CUTI AKU NI NAMPAKNYA..

Kum..kum..~~ muhahahaha,,, terpegaruh tengok cerita kum kum la ni.. korang tengok tak..?? aku tengok pun kat internet… cerita ni dah lama dah keluar kat astro RIA…dan seronok bagi aku…. Ke aku je yg rasa seronok..??

Ahaks… aku bukan nak cerita pasal kum kum ke, ku ku ke..kangkang ke.. tapi aku nak cerita psala episode 2 : bakti siswa edisi aku..ahaks.. mungkin hari kedua ni aku devide kepada dua la kowt.. coz hari kedua there’s to much happen.. dan bnyak jugak la aku nak sharing is caring ngan korang all of my kipas susah mati semua..ahaks..

Sambungan entry ini

Erm.. lepas dah zzzzz bez punya atas katil empuk… tyme nak bangun subuh agak susah ckit..muahaahaha.. tapi alhamdulillah dpt jugak bangun sebelum azan.. coz nenek dah cakap dya akan kejut kami 15 sebelum azan… tapi,pagi tu nenek kejut kitorang 2 kali, 5.30 sekali dan 5.45 sekali..mauhaa..tu yang terus bangun tu..kuhkuhkhu

Pastu pergi surau jalan kaki… berjalan bersama nenek dan ehwan.. tpi nenek jalan laju sikit la..kitorang lambat skit kat belakang.. mungkin nenek dh selalu jalan camtu kowt…

Then lepas solat subuh,macam bese ada kuliah subuh yang disampaikan oleh akh Shauqi.. pengisian dia banyak gak.. n tak terlalu berat coz nak dengar pun orang-orang tua, so simple make it easy to understand la…

Pas kuliah habis around 6.45 pagi..masing-masing kembali ke rumah masing-masing untuk sarapan pagi.. then aku n ehwan pun balik la,sampai-sampai rumah je.tengok-tengok nenek dah sediakan makanan dan air semua cukup.. tinggal nak makan je.. macam mana kitorang nak tolong nenek kalau nenek dah buat semua..huhu..

Pastu makan la bersama-sama nenek.. makan nasi lemak and ada juga nenek beli pulut warna merah.. entah pulut apa.. nenek suruh kitorang makan… nenek juz makan kuih apom je.. tnya kat nenek kenapa tak makan nasi..katanya dah bese makan ringan-ringan je pagi-pagi…

Pastu dah habis nasi lemak tiba tyme nak makan pulut tu,ak dan nebes semacam… yela pulut tu ok la bagi aku.. tapi dia warna merah… OMA,tidak la aku tak pernah makan….then aku cakap ngan ehwan yang bukak satu je kita share sama-sama..*pengsan.. last-last nya,ehwan yang makan banyak aku makan sikit je.. #sorry la bro,aku bukan tak nakk makan tapi tak biasa la..hehehe

CERAMAH KEKELUARGAAN

Ceramah ni start pukul 9,but sepatutnya mula pukul 8.30 tapi coz sume peserta datang lewat,sibuk tolong mak,ayah,nenek angkat masing-masing.. tu yang jadi lambat tu… erm..tapi tak pe..tak kacau program lain pon.. dan memang slot ni satu jam je..

hahha..gambar ketika program ceramah kekeluargaan..(terpksa dikompreesss kan coz bnyk sngt gmbr..)
Ceramah ustaz Hazrul terpaksa berhenti awal sikit la, coz terdapat kematian daripada ahli qaryah,yang menghidap penyakit batu karang…huhu…. Kiranya kami diminta bersolat jenazah beramai-ramai la kepada jenazah.. gitu..

suasana ketika pengkebumian dan solat jenazah..

Jenazah sampai dalam kul 10.27 pagi camtu la.. then sampai-sampai je,terus disambut oleh kami semua untuk disolatkan.. dan kemudian,tanpa membuang waktu,terus kami semua solat jenazah berimamkan ustaz Mahyudin… terasa insaf diri ini,melihat kematian…huhuhu…*insaf..

Selepas selesai solat,jenazah dibawa ke perkuburan untuk dikebumikan… dan Alhamdulillah semua proses pengkebumian berjalan dengan baik dengan dibantu oleh orang kampong dan kami sendiri (peserta baksis)… AL-FATIHAH…..

REWANG dan GOTONG ROYONG

Rewang ni, bagi aku part yang bez la… tpi laki tak sangat amik port dalam rewang ni.. dan rewang ni,kita masak LAKSA ke LAKSAM..?? entah aku pun tak tau,. Knp lelaki tak banyak amik port sangat coz, lelaki kene gotong royong pembersihan kawasan kubur.. tetapi disebabkan ada kematian tadi.. so tak jadi la slot gotong royong..

suasana sebelum dan selepas rewang...haha..mkan jangn tak mkan ustaz..~~

Sebab aku tengok semua duk melepak,gossip-gosip,makan la.. yang buat basuh-basuh cermin aqiel sorang je ak Nampak… yang lain tu KD makanan la sibuk sikit,coz stand by untuk rewang…huhuh..credit kat dyorang…

Aku dengan ehwan balik awal sikit,coz nenek nak balik tak larat katanya..bese la orang tua…so kami balik la,tak makan pun laksa o laksam yang dyorang masak tu… zohor pun dekat rumah,sebab sebelum zohor tido,tapi terlajak lama sangat..mauhahauhaua….

Tu yang tak dapat makn sekali kat masjid tu.. pastu,tak lama lepas tu,ada dua orang kanak-kanak datang hantar laksa o laksam kat rumah kitorang..hahaah… tapi tak makan pun…bagi nenek makan la…

Dalam kul 3 tu ada sukaneka….. erm..banyak acara yang dilakukan dan sangt la bez tyme tu…. Haha..

last but not least.. kne ada gmbr aku.. ni tyme rewang.tpi kami tak rewang pun... duk sibuk snap snip..hahaha..

Nak tau anak sapa yang menang..?? siapa yang semangat bersukan neka..??? haha.. Nanti kan entry akan datang k.. coz entry ni dah panjng sangt dah..hahaha…

So..byee..

Jaga diri hiasi peribadi…

Nota mulut : kalau rasa-rasa keliru leh la Tanya ngn komen entry nie..hekhekheke…








www.tips-fb.com
SILA TERUJA DENGAN LIKE ^_^

0 RENJATAN:

Catat Ulasan

PLEASE CLICK ONE.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2010 ::: NIGHT STORY :::